امروز پنج شنبه، ۱۴ تیر ۱۴۰۳

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون : کار و تلاش در بخش‌های HSE بسیار ارزشمند است

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کار و تلاش در بخش‌های بهداشت، ایمنی و محیط‌ زیست(HSE) و به‌ویژه ایمنی که با سلامت انسان ارتباط دارد، بسیار ارزشمند است.

به گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان، «احمدرضا پرنده» در نخستین همایش ملّی ایمنی و بازرسی کار در صنعت حفاری، افزود: در موضوع ایمنی، تأمین شرایط ایمن محیط کار، تجهیزات و آموزش به عهده کارفرمایان است.

وی با بیان اینکه با مشارکت بخش‌های اقتصادی می‌توان ایمنی را در همه زمینه‌ها ارتقاء بخشید، اظهار کرد: در حوزه وزارت نفت و شرکت‌های تابعه به لحاظ اهمیت کار، بحث ایمنی و بازرسی بسیار مورد توجه قرار دارد و در این ارتباط از ظرفیت‌های آموزشی خوبی برخوردار هستند که این امر موجب‌شده کمترین ضریب حوادث را در این بخش داشته باشیم.

پرنده گفت: در بحث ایمنی در سطح کلان با توجه به گستردگی دامنه آن در تمامی بخش‌ها، صنایع بزرگ مانند صنعت نفت و حفاری می‌توانند در راستای مسئولیت‌های اجتماعی در کنار خدمات ایمنی به زیرمجموعه‌های خود، نسبت به مناطق پیرامونی نیز اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به نظام‌نامه وزارت نفت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر استفاده از ظرفیت‌های دو وزارتخانه در بخش‌های HSE (ایمنی، بهداشت و محیط زیست) تأکید کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/raYYHe