امروز چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت فولاد بافت خبر داد؛ افتتاح فاز ۲ کارخانه در خرداد ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت اعلام کرد: میزان پیشرفت فیزیکی کارخانه احیا شماره ۲ مجتمع فولاد بافت به بیش از ۸۶ درصد رسیده و تست سرد آن آغاز شده است.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، عطارد گودرزی گفت: فاز ۲ کارخانه احیا طبق برنامه زمان‌بندی، با تکیه بر دانش و تخصص مهندسان، مشاوران و توانمندی‌های داخلی، خرداد ماه سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: با شروع عملیات بهره‌برداری از فاز دوم کارخانه، برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود که اولویت جذب با جوانان بومی منطقه خواهد بود.

او تصریح کرد: ادامه تکمیل مراحل اجرایی فاز ۲ کارخانه و آغاز تست سرد آن در حالی است که طی ۲۵ ماه گذشته با مسایلی مانند کرونا، تحریم، قطعی گاز در زمستان و قطعی برق در تابستان، صدور ثبت سفارش، تاخیر در ترخیص تجهیزات مربوطه، نوسانات نرخ ارز و … مواجه بودیم.

مدیرعامل شرکت احیا استیل بافت اظهار کرد: برای اجرای پروژه گندله سازی به ظرفیت سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن در حال تامین مالی از طریق انتشار اوراق مرابحه هستیم.

گودرزی ادامه داد: شرکت احیا استیل فولاد بافت در سال مالی ۱۴۰۱ برای نخستین بار بین ۴ طرح ایرانی “PERED” توانست با وجود قطعی گاز، علاوه بر تحقق ظرفیت اسمی کارخانه ، بیش از ظرفیت هم تولید داشته باشد.

وی تأکید کرد: ظرفیت اسمی کارخانه ۸۰۰ هزار تن در سال است که این شرکت توانست در سال مالی مذکور ۸۳۵ هزار تن آهن اسفنجی تولید کند و رشد ۴٫۳ درصدی را به همراه داشته باشد.

گودرزی در پایان افزود: تمام محصولات تولیدی کارخانه احیا استیل فولاد بافت به جز یک محموله صادراتی به میزان ۳۵۰۰ تن، همه در داخل کشور عرضه و در زنجیره تولید فولاد کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/NrGpqe