امروز دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیرستاد مرکزی خدمات سفر: در مبادی ورودی استان‌ها کمپین ۳۰۶۰ مستقر می‌شود

 دبیر ستاد مرکزی خدمات سفر کشور گفت: در آستانه سال جدید در تمامی مبادی ورودی استان‌ها با همکاری جمعیت هلال احمر، پلیس راه، اورژانس و امور عشایر کمپین‌های ۳۰۶۰ برای راهنمایی و ارائه خدمات به مسافران مستقر می‌شود.

به گزارش فراسو، سیدمصطفی فاطمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آمار موجود، حدود ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها و استان‌ها اتفاق می‌افتد، بنابراین کمپین ۳۰۶۰ راه اندازی می شود تا مسافران در این محل‌ها یک توقف موقت و استراحت همراه با دریافت خدمات مختلف فرهنگی و سایر موارد مورد نیاز داشته باشند.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان بیشتر سفرها در اواخر سال و هفته‌ ابتدایی فروردین سال آینده صورت می گیرد، افزود: به همین دلیل در روزهای پایانی سال جاری و روزهای نخست سال جدید تراکم بالای مسافران در مناطق مختلف به خصوص جنوب کشور پیش بینی می شود، بنابراین با راه‌اندازی کمپین و اطلاع رسانی برای ارائه خدمات بهتر به مردم تلاش مضاعف صورت می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: هماهنگی‌های لازم و همچنین تعامل با شهرداری‌ها و سایر تشکل‌های مردمی برای راه اندازی کمپین و رفاه حال مسافران و میهمانان نوروزی صورت گرفته که امیداست سفری ایمن برای تمامی هموطنان محقق شود.

فاطمی یادآور شد: برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های مختلف نوروزی برای ۲۵ دستگاه وظایفی تعریف شده و از ۱۷ اسفندماه جاری فعالیت دبیرخانه‌های ستاد خدمات سفر در تمامی استان‌ها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه نوروز امسال با ماه مبارک رمضان تقارن دارد گفت: باید مسافران و میهمانان نوروزی در طول سفر و برنامه‌های خود به ملاحظات ماه مبارک رمضان عنایت خاص داشته باشند و از مواهب طبیعی، تاریخی و فرهنگی کشور به شکل شایسته استفاده کنند.

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است به گونه‌ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است و با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

بافت قدیم یزد به عنوان نخستین بافت تاریخی شهری ایران، ۱۸ تیر ۹۶ در چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث بشری سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در شهر کراکوف لهستان به ثبت جهانی رسید تا آرزویی چندین ساله با تلاش و پشتکار جمعی به واقعیت تبدیل شود.

بافت تاریخی یزد به مساحت ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در سال ۱۳۸۴ به ثبت ملی رسید و استان یزد یکهزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/PFTkU0