امروز جمعه، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

جلسه مشترک رئیس پژوهشکده بیمه با مدیران ارشد مرکز خدمات آموزشی لِجند در دبی

دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه بعد از ظهر روز چهارشنبه ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۱ با سید عمران حسنین جعفری مدیر آموزش مرکز خدمات آموزشی لجند، نفیسه یحیی مدیر اداری مرکز خدمات آموزشی لجند و عبدالقادر مدیر حسابداری این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در این نشست رئیس پژوهشکده بیمه پس از تشریح ساختار و فعالیت‌های پژوهشکده بیمه به ارائه تصویر کلی از وضعیت صنعت بیمه ایران پرداخت.
دکتر عسگری با تاکید بر اهمیت IFRS17 و نیاز پژوهشکده بیمه به این نوع تخصص‌ها تصریح کرد؛ با توجه به راه‌اندازی تکافل در ایران برای اولین بار، تقاضا می‌شود در کنار ارائه برنامه‌های آموزشی در حوزه حسابداری و مالی، برنامه‌های مربوط به تکافل نیز مورد توجه قرار گیرد. دکتر عسگری در ادامه از مدیران مرکز لجند خواست تا سرفصل، عناوین درسی و طرح‌نامه خود را برای پژوهشکده ارسال نمایند تا موارد مورد نظر انتخاب و مدیران صنعت جهت آموزش به این مرکز اعزام گردند.
در ادامه مدیر آموزش مرکز خدمات آموزشی لجند، ضمن اشاره به اصالت ایرانی خود و پیروی از مذهب شیعه، از همکاری با پژوهشکده بیمه استقبال و اعلام کرد امکان تعریف شرایط و ضوابط و بهره‌مندی پژوهشکده بیمه از کلیه امکانات و زیرساخت آموزشی این مرکز فراهم می‌باشد. وی از آمادگی خود جهت استقبال از هیئت‌های اعزامی پژوهشکده بیمه خبر داد و خاطرنشان کرد؛  انتخاب این موسسه توسط پژوهشکده بیمه موجب افتخار و تمامی امکانات، گواهی‌نامه‌ها و موارد مورد نیاز برای آموزش حضوری و مجازی مهیا می‌باشد. وی تاکید کرد موسسه لجند ارائه دهنده انواع مختلف دوره‌ها و گواهی‌نامه‌های رسمی در حوزه‌های مالی می‌باشد و پس از آغاز همکاری با این موسسه از مرجع دانش و توسعه بهره‌مند خواهید بود.
عمران حسنین خاطرنشان کرد؛ عناوین، سرفصل‌ها، محتوا و جزییات دوره‌های این موسسه برای پژوهشکده بیمه ارسال خواهد شد و پس از برگزاری برنامه‌های آموزش حضوری خود در این مرکز، گواهی‌نامه مربوطه صادر خواهد شد. وی تخصص موسسه لجند را موضوعاتی نظیر حسابداری و مالی اعلام و تاکید کرد: بیشتر مؤسسات آموزشی در امارات الگوی تجاری دارند اما لجند دارای الگوی آموزشی بوده و اساتید این مرکز بیش از ۲۰ سال تجربه در حوزه حسابداری، مالی و حقوق، اقتصاد و تجارت، رهبری و بازاریابی، مدیریت و بیم‌سنجی دارند که دانش و اطلاعات این اساتید با پژوهشکده بیمه به اشتراک گذاشته خواهد شد.
عمران حسنین اعلام کرد موسسه لجند از منظر آموزش، مربی‌گری، تدریس، تعلیم و تربیت در حوزه‌هایی نظیر حسابداری و اجرای IFRS دارای تخصص می‌باشد و تمامی فرصت‌ها و توان بالقوه این موسسه برای همکاری با پژوهشکده بیمه به کار گرفته خواهد شد.
در پایان این نشست دکتر عسگری بیمه را حوزه دانشی چندرشته‌ای دربرگیرنده رشته‌هایی نظیر حسابداری، بیم‌سنجی، فناوری اطلاعات و … دانست که پرداختن به کلیه این حوزه‌ها و موارد مرتبط با آن ضروری و حائز اهمیت است. وی با تاکید بر نیاز پژوهشکده بیمه به آموزش در حوزه بیم‌سنجی ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های مشترک دو مجموعه و آموزش‌های حضوری و مجازی به زودی آغاز و پس از تعیین اولویت برنامه‌های آموزشی در آینده‌ای نزدیک، اولین هیئت ایرانی به این مرکز اعزام شود.
در پایان نیز رئیس پژوهشکده بیمه از توانمندی‌ها و امکانات مرکز لجند در زمینه برگزاری دوره حضوری و ارائه دوره‌های برخط بازدید کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/lLJX8l