امروز شنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۳

حذف سامانه‌های دست‌وپاگیر با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی

رئیس کمیسیون مالیات و تامین اجتماعی اتاق ایران گفت: با اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سامانه های دست و پاگیر حذف شوند.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، محمود تولایی رئیس کمیسیون مالیات و تامین اجتماعی اتاق ایران روز سه شنبه ۲۳ اسفندماه در سومین همایش پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان اظهار داشت: چون در گذشته زیرساخت کافی برای اجرای این قانون وجود نداشت درخواست ما این بود که این کار به گونه ای طراحی شود که در عمل قانون اجرایی شود لذا پس از همراهی سازمان امور مالیاتی با این موضوع، چند درخواست از جمله حذف تعدد سامانه ها در دستور کار قرار گرفت.

تولایی افزود: امروز تصمیم گرفته شده تا قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان به صورت تدریجی اجرا شود اما باتوجه به اینکه اغلب افرادی که از اول فروردین سال آینده مشمول می‌شوند آموزش لازم را در این حوزه ندارند نیاز به آموزش دارند از اینرو نیروهای بدنه سازمان نیز باید در این خصوص فعال شوند.

رئیس کمیسیون مالیات و تامین اجتماعی اتاق ایران با اشاره به اینکه شرکت‌های معتمد نیز در حوزه آموزش موفقیت لازم را نداشتند گفت: خواست ما این است که اجرای قانون تسهیل شود تا قانون به طور صحیح و دو طرفه اجرا شود.

تولایی با اشاره به حجم بالای کار در حوزه مالیاتی خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی دستگاه موفق و کارآمدی است. آمادگی داریم با همکاری سازمان امور مالیاتی آموزش ‏های لازم را در خصوص اجرای اثربخش این قانون ارائه کنیم. ضمن اینکه موسسات خدمات مالی و حسابرسی باید پای کار بیایند. برخی از استانداردهای حسابداری باید تغییر کند چرا که روش ثبت دفاتر ما در حال تغییر است.

رئیس کمیسیون مالیات و تامین اجتماعی اتاق ایران در ادامه با بیان اینکه تعداد بنگاه‌های حقوقی کوچک بسیار زیاد است گفت: درخواست ما این است که سازمان امور مالیاتی هزینه‌های مربوط به شرکت‌های معتمد را پرداخت نموده و در مورد نرخ بالای جرایم قانون پایانه‌های فروشگاهی تجدیدنظر کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه پس از آموزش، سوالات و ابهامات افراد شروع می‌شود گفت: باید سامانه های آموزشی تعریف شود تا مودیان با ورود به آن پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/9DGzfD