امروز شنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۳

احداث ۴ درمانگاه جدید در چهارمحال‌وبختیاری در دستور کار تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی که به همراه تعدادی از معاونان و مدیران این سازمان در سی‌وسومین سفر استانی به استان چهارمحال‌وبختیاری سفر کرده است، در دیدار استاندار گفت: در استان چهارمحال‌وبختیاری یک بیمارستان و پنج مرکز درمانگاهی تأمین‌اجتماعی مشغول به خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی هستند و برای راه‌اندازی چهار مرکز درمانی دیگر مصوبه داریم و منابع مورد نیاز این چهار درمانگاه که یکی از آنها پلی‌کلینیک بروجن است، برای سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است.

به گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در جلسه‌ای که در بدو ورود به این استان، با حضور غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال‌وبختیاری و حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: حکمرانی تأمین‌اجتماعی، مبتنی بر عدالت و هدف آن نیز افزایش سرمایه اجتماعی است و اگر غیر از این از تأمین‌اجتماعی انتظار داشته باشیم به بیراهه رفته‌ایم. همه سخنان و دیدگاه‌هایی که در حوزه تأمین‌اجتماعی مطرح می‌شود، از منظر حکمرانی تأمین‌اجتماعی تکالیفی است که از منظر ماموریتی، بر دوش ما قرار دارد.

دکتر موسوی افزود: علیرغم اینکه خدمات زیادی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی انجام شده است، بایستی بیش از پیش به این حوزه توجه کنیم و توسعه خدمت با رویکرد عدلت‌محور که شعار اصلی دولت محترم است را پیگیری کنیم. این دولت جبران مافات مشکلات و نداشته‌های گذشته را بر عهده گرفته است و باید با جدیت و تلاش مضاعف رفع این مشکلات را پیگیری کنیم. اتفاقات بسیار بزرگی در حوزه تأمین‌اجتماعی اتفاق افتاده است. پوشش بیمه‌ای از ۲۰ درصد جمعیت ۳۵ میلیونی کشور در پیش از انقلاب به ۷۳ درصد از جمعیت ۸۵ میلیونی در حال حاضر رسیده است. زیرساخت‌های فراوانی در کشور بعد از انقلاب اسلامی ایجاد شده است، بخش بهداشت، سلامت، درمان و آموزش توسعه یافته است و نتیجه این اقدامات افزایش سطح رفاه عمومی کشور است. در زمینه امید به زندگی از ۵۵ سال به ۷۵ سال رسیده‌ایم و در دسترسی به خدمات همه حوزه‌ها پیشرفت ما بی‌‎نظیر است اما قطعاً همچنان با آرمان عدالت که همان آرمان حکومت مردم سالاری دینی است، فاصله زیادی داریم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی توسعه خدمات این سازمان به جامعه را راهبرد اصولی دولت مردمی سیزدهم دانست و گفت: باید سطح استاندارد خدمات و کیفیت زندگی مردم را در حکمرانی تأمین‌اجتماعی به جایی برسانیم که سعادت دنیوی و سعادت اخروی را توأمان برای آحاد جامعه رقم بزنیم که این به معنای حکمرانی و الگوی رفاه عمومی و تأمین‌اجتماعی در جمهوری اسلامی است که به کرات در فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مورد تأکید قرار گرفته است. بخشی از این حکمرانی در حوزه فعالیت صندوق‌های بیمه‌ای و صندوق تأمین‌اجتماعی قرار دارد. ما در بخش‌های خدمات بیمه‌ای و خدمات درمانی برای ارتقای خدمات تلاش می‌کنیم. همچنین علاوه بر اینکه در حوزه کسب و کار تسهیل‌گر هستیم، در کنار آن در حوزه اقتصاد و سرمایه‌گذاری نیز فعال هستیم که در استان‌ها از این منظر از ما مطالبه‌گری‌هایی وجود دارد.
دکتر موسوی گفت: در استان چهار محال و بختیاری از ۵۲ درصدی که تحت پوشش تأمین‌اجتماعی هستند، بیش از ۳۰ درصد آنها از حمایت‌های دولت برخوردارند و دولت به لحاظ حاکمیت بیمه‌ای در این استان نقش خوبی دارد و نسبت به متوسط کشوری در این استان استفاده از کمک دولت دو برابر است که اتفاق بسیار خوبی است.
وی افزود: در حوزه درمان، یک بیمارستان و پنج مرکز درمانگاهی مشغول به خدمت‌رسانی هستند و برای راه‌اندازی ۴چهار مرکز درمانی دیگر مصوبه داریم و امروز منابع مورد نیاز این چهار درمانگاه که یکی از آنها پلی‌کلینیک بروجن است، برای سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی توسعه خدمات را با وجود محدودیت‌های منابع مورد تأکید قرار داد و گفت: با همه شرایط و محدودیت‌هایی که در منابع داریم، رویکردی که مورد تأکید آیت‌الله رئیسی، ریاست محترم جمهوری قرار دارد و ما موظف به اجرای آن هستیم؛ توسعه خدمات است. در این سفر علاوه بر اینکه ما احداث این چهار درمانگاه را در بودجه مصوب قرار خواهیم داد، معمولا از بخش‌های مختلف مراکز درمانی موجود بازدید می‌کنیم و اگر برای بهبود خدمات و رفع مشکلات مراکز نیاز به کاری باشد، حتماً در این سفر با بررسی میدانی تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد و بنای ما این است که ارتقاء خدمات انجام شود. مخصوصاً در مناطق محروم که جزو اولویت‌های ماست.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/qqZyFp