امروز شنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۳

رئیس پلیس فتا: خانواده‌ها در سالم‌سازی فضای مجازی کودکان مسوولیت دارند

رئیس پلیس فتا درباره سالم‌سازی فضای مجازی برای کودکان با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری گفت: راهکارهای متفاوتی در این حوزه به طور گسترده با رهیافت‌های متفاوت وجود دارد که بعضی حوزه‌ها ایجابی است؛ کودک به تنهایی وارد این فضا نشده است و طبیعتا خانواده‌ها و معلمانان مسوولیت‌های بسیار زیادی دارند.

به گزارش فراسو،  سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا ناجا در بازدید از نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی افزود: نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی یکی از رویدادهای بسیار مهم و اثرگذار در تقویم نمایشگاهی ما ثبت خواهد شد.سردار وحید مجید در سومین روز از نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی اظهار داشت: نگاهی که به نمایشگاه داشتم و موضوع‌هایی که مد نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی بود شرکت حوزه‌های توسعه کسب و کارها، استارت‌آپ‌ها، دانش‌بنیان‌ها، صنایع خلاق و سکوهای ارائه خدمات و محتوا در این نمایشگاه بود تا هماهنگی و ظرفیت‌سازی کلانی در کشور بین این‌ها ایجاد شود.

وی افزود: انشاءالله خروجی نمایشگاه این باشد که حمایت از کسب و کارها و استارت‌آپ‌ها و هم‌افزایی خیلی بیشتر بین بخش خصوصی و حاکمیتی ایجاد و به عنوان دستاورد بزرگ در ارتباط با ثبت دارایی‌های سایبری نظام تلقی شود.

سردار مجید گفت: این نمایشگاه به عنوان یکی از رویدادهای بسیار مهم و اثرگذار در تقویم نمایشگاهی کشور ثبت خواهد شد.

رئیس پلیس فتا همچنین درباره سالم‌سازی فضای مجازی با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری گفت: راهکارهای متفاوتی در این حوزه به طور گسترده با رهیافت‌های متفاوت وجود دارد.بعضی حوزه‌ها، حوزه‌های ایجابی است؛ به طور نمونه این نمایشگاه که برپا و در آن غرفه‌ای به کودک، خانواده و نوجوان اختصاص داده شده است از اقدام‌هایی محسوب می‌شود که در سالم‌سازی محیط فضای مجازی انجام داد.

خانواده‌ها در سالم‌سازی فضای مجازی کودکان مسوولیت دارند

سردار وحید گفت: به طور مشخص آنچه ما دنبال آن هستیم علاوه بر حوزه‌های ماموریتی مقابله‌ای در ارتباط با جرایم این حوزه و تهدیدهای آن، برگزاری پویش‌هایی در این ارتباط است.

وی خاطرنشان کرد: به طور نمونه از سه سال قبل به دنبال پویش «کودکان سایبری» بودیم که هر سال در بهمن این پویش به مدت ۷ روز با نامگذاری‌های متداول و متناسب با همان سال برگزار می‌شود.

سردار مجید اظهار داشت: در این سال به دنبال این بودیم که جریان گفتمانی را در جامعه بین خانواده‌ها، مسوولان، معلمان و تمام افراد تاثیرگذار در جامعه‌ای که کودکان آن وارد فضای سایبری شده‌اند ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: خود کودک هم به تنهایی وارد این حوزه نشده است و طبیعتا خانواده‌ها و معلمان هم هستند که هر کدام در قبال این موضوع مسوولیت‌های بسیار زیادی دارند.

سردار مجید گفت: آنچه ما در این پویش ها دنبال آن هستیم مقابله با تهدیدهایی است که در حوزه سایبری متوجه کودکان و خانواده‌هاست. بحث‌هایی که مربوط به فرصت‌های این فضاست و این‌که چگونه از فرصت‌ها و فناوری‌هایی که در این فضا وجود دارد به درستی بتوانند استفاده کنند.

وی یادآوری کرد: بحث کرونا تمام استانداردهایی که در ارتباط با موضوع ورود کودکان و نوجوانان به فضای سایبر تعریف شده بود را به هم زد. با توجه به این که آموزش‌ها باید به صورت آنلاین و مجازی انجام می شد طبیعتا ضرورت داشت به این موضوع توجه می‌شد.

رئیس پلیس فتا گفت: کودکان خیلی زود وارد این فضا شدند و به دنبال این، حرکت و پویش را برگزار کردیم.

وی افزود: جلسات بسیار زیادی در کنار آن برای خانواده‌ها و افزایش دانش سایبری خانواده‌ها گذاشتیم. با آموزش و پرورش نیز در حوزه پیام‌رسان شاد همکاری بسیار زیادی داریم که فضا را فضایی مناسب برای استفاده کنیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/7fcv3n