امروز یکشنبه، ۱۳ خرداد ۱۴۰۳

همه روستاییان قزوین تحت پوشش رایگان بیمه سلامت هستند

 مدیرکل بیمه سلامت قزوین با اشاره به ارایه خدمات این بیمه از سوی ۵۲۸ مرکز، گفت: تمامی روستاییان استان هم اکنون تحت پوشش رایگان بیمه سلامت همگانی هستند.

به گزارش فراسو، دکتر پیمان قجربیگی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به جمعیت یک‌ میلیون و ۲۷۳ هزا نفری استان، حدود نیمی از آنها در قالب صندوق های سلامت همگانی، کارمندی، ایرانیان، روستاییان و صندوق سایر اقشار تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۵۵۷ هزار و ۲۷۶ نفر در سطح استان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند، تصریح کرد: از این تعداد، ۱۹۰ هزار و ۱۴۵ نفر در قالب بیمه سلامت همگانی، ۶۲ هزار و ۷۹۹ نفر صندوق کارمندی، یک هزار و ۶۷۵ نفر صندوق ایرانیان، ۲۷۶ هزار و ۴۸۱ نفر صندوق روستاییان و ۲۶ هزار و ۱۷۶ نفر نیز تحت پوشش صندوق سایر اقشار بیمه قرار دارند.

قجربیگی ادامه داد: همه افراد روستایی بدون پرداخت حق سرانه، تحت پوشش رایگان بیمه سلامت همگانی هستند و در صورت رعایت نظام ارجاع در بخش بستری با پرداخت فرانشیز ۱۰ درصدی و در بخش سرپایی نیز با پرداخت ۳۰ درصدی سهم بیمه خود می توانند از مزایای خدمات سلامت بهره مندشوند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۶۷۵ نفر در استان تحت پوشش صندوق ایرانیان قرار دارند، خاطرنشان کرد: بیمه شدگان صندوق ایرانیان می توانند در صورت نیاز با پرداخت سرانه عضویت ۱۱ میلیون و ۴۰ هزار ریال به صورت سالانه در طرح ایرانیان عضو شده و از خدمات سلامت در بخش بستری مراکز خصوصی با پرداخت فرانشیز ۱۰درصدی و در بخش سرپایی نیز با فرانشیز ۳۰ درصدی ازخدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.

در زمان حاضر ۵۲۸ مرکز و موسسه با بیمه سلامت در استان قزوین طرف قرارداد هستند که شامل ۱۶ بیمارستان، ۱۴۷ داروخانه، ۴۱ آزمایشگاه، ۲۸ درمانگاه، ۲۷ دندان پزشک عمومی، ۲۰ رادیولوژی، ۱۰۲ پزشک عمومی، ۸۶ پزشک متخصص، ۲۰ پزشک فوق تخصص، ۳۱ فیزیوتراپی، ۶ شبکه بهداشت و درمان، ۲ مرکز ترک اعتیاد، یک مرکز کاردرمانی و یک مرکز دیالیز هستند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/bIt6H8