امروز چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳

مجموع سود خالص ۵ شرکت هواپیمایی ۴۹۱ میلیارد تومان رشد کرد

درآمد ۶ شرکت هواپیمایی درسال گذشته به ۸ هزارمیلیارد تومان رسید این رقم درمقایسه با مجموع درآمدهای عملیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی این تعداد شرکت در سال ۹۹ حدود ۵ هزار میلیارد تومان رشد داشته است.

به گزارش فراسو، دراین میان، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با ۳٫۶۰۸ میلیارد تومان درآمد در پله اول شرکت های مورد بررسی در این گزارش قرار دارد.

با توجه به صورت مالی منتشر شده از  شرکت هواپیمایی ایران ایر، در سال گذشته ۳٫۱۴۷ میلیارد تومان از درآمد عملیاتی “هما” از محل فروش خالص مانند حمل مسافر، بار و اجاره هواپیما بوده است.

۴۶۱ میلیارد تومان هم از محل ارایه خدماتی همچون هندلینگ، کیترینگ، آموزش و تعمیر و نگهداری هواپیما، درآمد داشته است.

شرکت هواپیمایی پرواز قشم با ۲٫۰۰۳ میلیارد تومان درآمد، در رتبه دوم و شرکت خدمات هوایی کشورآسمان هم با ۱٫۴۹۶ میلیارد تومان درآمد در رتبه سوم قرار دارد.

بررسی صورت های مالی این ۶ شرکت هواپیمایی کشور نشان داد که از بین ۶ شرکت تنها یک شرکت زیان خالص داشته که رقم زیان خالص شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته به حدود ۱٫۵۲۹ میلیارد تومان رسیده است.

هرچندکه در سال ما قبل ازآن ، یعنی در سال ۹۹ از ۶ شرکت مورد برر سی ۵ شرکت دارای زیان خالص بوده که رقم زیان خالص این ۵ شرکت حدود۲ هزارو ۵۰۰  میلیارد تومان بوده است.

به عبارت بهتر،درسال ۱۴۰۰ و با تغییر رویکرد از تعداد شرکت های زیان ده کاسته شده و بر تعداد شرکت های سود ده افزوده شده است.

ناگفته نماند که خطرات جدی ویروس کرونا از سال ۱۳۹۹ شرکت های هواپیمایی را با چالش های جدی روبرو کرد که  با لغو پروازها و سفرها، باعث شد تا از میزان سفرهای هوایی به طور چشمگیری کاسته شود.

هرچند که این روند در سال ۱۴۰۰ بهبود قابل توجهی را درپیش گرفته است.

به عبارتی، مجموع سود خالص این ۶ شرکت هواپیمایی در سال گذشته به رقم ۵۱۷ میلیارد تومان رسیده که در مقایسه سال ماقبل خود ۴۹۱ میلیارد تومان رشد داشته است.

مجموع سود خالص شش شرکت هواپیمایی مورد بررسی در سال ۹۹، حدود  ۲۵ میلیارد تومان بوده است.

شرکت های هواپیمایی پرواز قشم، سازمان منطقه آزاد کیش و خدمات هوایی کشور آسمان بیشترین سود را ساخته اند.

شرکت هواپیمایی پرواز قشم با ۱۹۵ میلیارد تومان سود دررتبه اول، شرکت هواپیمایی سازمان منطقه آزاد کیش با ۱۹۱ میلیارد تومان سود در رتبه دوم و شرکت خدمات هوایی کشور آسمان با ۱۲۶ میلیارد تومان سود، دررتبه سوم قرار دارند./چابک آنلاین

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/DxORWc