امروز شنبه، ۱۶ تیر ۱۴۰۳

صدور بیش از ۲۴۱ هزار مجوز غیرحضوری کسب و کار تا ۲۲ بهمن

 تعداد درخواست‌های ثبت شده در درگاه ملی مجوزهای کشور از فروردین امسال تا ۲۲ بهمن‌ماه به ۶۹۰ هزار و ۶۳۸ مورد رسیده که برای ۲۴۱ هزار و ۳۴۲ تقاضا، مجوز به صورت کاملا غیرحضوری صادر شده است.

به گزارش فراسو به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، ۹۴ هزار و ۲۵۳ درخواست یعنی ۱۳.۶ درصد از کل درخواست‌های ثبت شده در درگاه ملی مجوزهای کشور در بررسی با تاخیر مواجه شده‌اند. ۲۵۴ هزار و ۷۴۲ درخواست رد شده، ۵۶ هزار و ۹۹۴ متقاضی از درخواست خود انصراف داده‌اند و ۱۳۶ هزار و ۱۰۴ درخواست در دست بررسی است.

وزارت آموزش و پرورش، سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان حفاظت از محیط زیست، صندوق نوآوری، وزارت بهداشت، وزارت تعاون بخش مشاغل خانگی و وزارت نیرو، کمترین میزان تاخیر یعنی تاخیر صفر یا نزدیک به صفر را در بررسی درخواست های مجوز داشته‌اند، اما وزارت صمت با ۴۶.۸ درصد تاخیر در بررسی درخواست های واصله و بعد از آن، وزارت میراث فرهنگی و گردشکری با ۴۳.۵ درصد بیشترین تاخیر در بررسی درخواست ها را داشته اند.

بر اساس این گزارش، همچنان دستگاه‌هایی همچون قوه قضائیه، وزارت کشور، سازمان اداری و استخدامی، جامعه حسابداران رسمی و سازمان نظام روانشناسی به درگاه ملی متصل نیستند و سازمان برنامه و بودجه، سازمان نظام مهندسی ساختمان، فدراسیون‌های ورزشی و کانون وکلای دادگستری با وجود اتصال به درگاه، مجوزهایشان را تحویل نداده‌اند.

صدور بیش از ۲۴۱ هزار مجوز غیرحضوری کسب و کار تا ۲۲ بهمن

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ykYGaj