امروز پنج شنبه، ۱۴ تیر ۱۴۰۳

آشنایی با ” BNPL “؛ محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت

فراسوخبر/ بانک تجارت طی سال‌های گذشته همواره سعی داشته است تا جدیدترین تکنولوژی‌های روز بانکداری را به کشور وارد کند. سرویس BNPL یا محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت نیز در همین رده قرار می‌گیرد. مشتریان بسیاری می‌‌توانند از این محصول جهت خرید کالاهای مدنظر خود استفاده کنند.

سرویسBNPL در واقع مخفف عبارت buy now pay later یا «اکنون بخر، بعداً هزینه‌اش را پرداخت کن» محسوب می‌شود. بانک‌های بزرگی در جهان نسبت به ارائه این خدمت اقدام کرده‌اند. به­ طورکلی می‌توان این سرویس را از سرویس‌های محبوب بانکی در سراسر جهان دانست.

با استفاده از این سرویس مشتریان می‌توانند به وسیله برخورداری از یک اعتبار مالی مشخص نسبت به خرید محصولات مدنظر خود اقدام کرده و سپس در زمان معین میزان هزینه تخصیص داده شده را پرداخت کنند. با ما همراه باشید تا اطلاعات مناسبی را در مورد این سرویس و نحوه استفاده آن در بانک تجارت به شما ارائه کنیم.

همه کاربران می‌توانند از این خدمت استفاده کنند.

آشنایی با سرویس BNPL

به منظور شناخت محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت باید با سرویس BNPL آشنایی بیشتری پیدا کنیم. این خدمت را می‌توان یک سرویس مالی نوین دانست که به علت ویژگی‌های خاص خود همواره در کشورهای مختلف طرفداران زیادی داشته است.

در این سرویس، مشتری بانک مدنظر باتوجه ­به سوابق مالی خود می‌تواند به ­صورت ماهانه و یا سالانه نسبت به دریافت یک میزان  مشخص اعتبار مالی اقدام کند. در واقع جهت ارائه این اعتبار مالی سوابق مالی وی شامل بدهی‌ها، چک‌های برگشتی و … به طور کامل مورد بررسی قرار می‌‌گیرند.

چنانچه در یک بازه زمانی خاص، مشتری میزان موجودی لازم را برای خرید محصول دلخواه خود نداشته باشد، این امکان برای وی وجود دارد که از اعتبار مربوط به سرویس BNPL استفاده ببرد. در انتهای ماه، مشتری باید تمام اعتبار مالی دریافت شده را دوباره به بانک برگرداند. شاید بپرسید که در صورت عدم ارائه مبلغ مدنظر به بانک چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که این امکان برای بانک به وجود می‌آید که نسبت به افزایش میزان بدهی کاربر اقدام کند.

بانک تجارت همواره اقدام به ارائه خدمات نوینی می‌کند.

مهم‌ترین مزیت مربوط به این سرویس

به­ طورکلی می‌توان گفت که مهم‌ترین مزیت محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت، امکان خرید بدون دغدغه مشتری است. به طبع وقتی که مشتری از لحاظ کمبود میزان موجودی مالی خود در تاریخ مدنظر نگرانی خاصی نداشته باشد،  طبیعتاً به سهولت  می‌‌‌تواند در زمان دلخواه خود نسبت به خرید کالای موردنیاز اقدام کند.

در واقع مزیت استفاده از این محصول را می‌توان شبیه به مزیت استفاده از تسهیلات کلان بانکی دانست. همان گونه که با استفاده تسهیلات کلان بانکی امکان خرید کالاهای مختلف توسط کاربر وجود دارد (کاربر در مدت زمان مشخص میزان تسهیلات را بازپرداخت می‌کند)، در محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت نیز کاربر این امکان را در اختیار دارد تا بدون نگرانی از کمبود بودجه خود کالا را خریداری کرده و پس از آن در زمان تعیین شده نسبت به بازپرداخت مبلغ به بانک اقدام کند.

یکی دیگر از مزایای این خدمت را می‌توان امکان استفاده بدون پرداخت بهره بالا دانست. معمولاً برای انواع تسهیلات ارائه شده توسط بانک‌ها مبلغی سود در نظر گرفته می‌شود که کاربر باید در نهایت تسهیلات مربوطه را به همراه همین مبلغ سود یا کارمزد پرداخت کند. این در حالی است که اگر شما اعتبار دریافت شده به وسیله محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت را در زمان معین ارائه کنید، هیچ‌گونه کارمزدی به آن تعلق نمی‌گیرد.

استفاده از این طرح در سایر بانک‌های معتبر جهانی

طرح محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت را می‌توان از جمله طرح‌هایی دانست که برای سال‌های متمادی در بانک‌های خارجی معتبر مورد استفاده قرار گرفته است. به علت آشنایی مردم با مباحثی همچون کارت‌های اعتباری و کارت‌های بدهی (credit cards and debit cards)، معمولاً استقبال کاربران نسبت به چنین طرح‌های نوینی بسیار مناسب است.

متأسفانه در کشور ما چنین خدماتی هنوز گسترش نیافته و تنها توسط بانکی مانند بانک تجارت ارائه می‌شود و به همین دلیل مردم هنوز آشنایی زیادی با آن‌ها ندارند. خوشبختانه اطلاع‌رسانی‌های بسیار مناسبی توسط این بانک در این زمینه در حال انجام است و امید می‌رود که مردم کشورمان نیز از مزایای بسیار مناسب چنین طرح‌هایی آگاه شوند. رونمایی از محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت یک گام مناسب در این زمینه به شمار می‌آید.

این سرویس شامل ارائه اعتبار مالی است.

نحوه استفاده

جالب است بدانید که طیف عظیمی از استفاده‌کنندگان طرح‌هایBNPL، جوانان هستند. باتوجه ­به اینکه علاقه نسل جوان به بهره‌گیری از چنین خدماتی کاملاً قابل مشاهده است، می‌توان آینده بسیار خوبی را در این زمینه متصور شد. امید می رود بانک‌های دیگری نیز در این زمینه فعال شوند تا بتوان چنین خدمات نوینی را خیلی راحت‌تر به مردم معرفی کرد.

خدماتی همچون خرید اعتباری ماهانه تجارت (BNPL)گزینه‌ای عالی برای ایجاد اشتیاق در مردم به منظور خرید کالاهای مناسب با قیمتی عالی هستند. علاوه­ براین، کسب و کارها نیز دیگر نگران دریافت نکردن موجودی مربوط به خرید کالاهای تولید شده خود در زمان موردنظر نخواهند بود؛ زیرا کاربران همواره از اعتبار کافی برخوردار هستند.

در حال حاضر، امکان بهره برداری از این خدمات به وسیله اپلیکیشن موبایلی باجت برای اکثر کاربران بانک تجارت فراهم شده است. همان‌طور که می‌دانید این اپلیکیشن مهم‌ترین ابزار ارائه انواع سرویس‌های بانکی از جمله محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت به کاربران به شکل اینترنتی است. چنانچه شما نیز از کاربران بانک تجارت به شمار می‌آیید می‌توانید نسبت به بهره‌برداری از چنین خدمات جدیدی اقدام کنید.

BNPL در اکثر بانک‌های جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

سرویس‌های موسوم به BNPL در سال‌های اخیر به یکی از محبو‌ب‌ترین سرویس‌های بانکداری در جهان تبدیل شده‌اند، دلیل این امر را می‌توان جذابیت بسیار بالای آن‌ها دانست. کاربران می‌توانند با استفاده از این سرویس‌ها یک اعتبار مالی خاص دریافت کنند.

محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت نیز به همین منظور در اختیار کاربران قرار گرفته است تا آنان بتوانند بر اساس نیاز خود از مراکز مختلف محصولات موردنظر خود را تهیه کنند. به­ طورکلی باید گفت که از بین بانک‌های فعال در کشور، تنها بانک تجارت توانسته است نسبت به ارائه خدماتی نوین و به روز اقدام کند تا کاربران همواره به بهترین کیفیت خدمات بانکی دسترسی داشته باشند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/NBAhkg