امروز یکشنبه، ۱ مهر ۱۴۰۳

رییس پلیس راه مازندران: ترافیک در مبادی خروجی مازندران پرحجم است

رییس پلیس راه مازندران با اشاره به تعطیلات ابتدای هفته جاری، وضعیت ترافیک خودرویی در خروجی این استان را پرحجم و سنگین اعلام کرد.

به گزارش فراسو، سرهنگ یدالله جهان‌تاب در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: در جاده کندوان ترافیک خودروها به صورت مقطعی نیمه سنگین و پرحجم است و برای تخلیه بار ترافیکی از ساعت های آینده این محور از سمت چالوس به کرج یک طرفه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در محور سوادکوه و همچنین جاده هراز نیز در محدوده‌های بایجان، سه راهی چلاو و پلور ترافیک نیمه سنگین تا سنگین است.

رییس پلیس راه مازندران افزود: با توجه به شرایط ناپایدار جوی، در محدود ولی آباد در جاده کندوان، کیاسر، سوادکوه و گدوک، مه گرفتگی گزارش شده است و با توجه به کاهش سطح دید، رانندگان وسایل نقلیه برای ایمنی بیشتر باید از چراغ مه شکن استفاده کنند.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به تداوم بارندگی در مازندران، از لغزندگی سطح جاده‌های استان خبر داد و گفت که احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کندوان و هراز هم دور از انتظار نیست و لازم است رانندگان ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، از هرگونه عجله و شتاب خودداری کنند.

وی از احتمال افزایش تردد خودرویی در مبادی خروجی به مازندران با توجه به بازگشت مسافران خبر داد و افزود : ماموران پلیس در مبادی اصلی ورودی استان در محورهای هراز، کندوان، سوادکوه، کیاسر و گلوگاه مستقر هستند و با متخلفان برابر قانون به شدت برخورد می کنند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.
هواشناسی مازندران شرایط جوی استان در روز جاری را صاف تا نیمه ابری و به ویژه در ارتفاعات همراه با افزایش دما و از شب ابری بتدریج همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/jpKS9M