امروز دوشنبه، ۲۸ خرداد ۱۴۰۳

۶۸ درصد بازار سرمایه امروز منفی بود

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۷۱ نماد با ارزش ۳۶ میلیارد تومان در صف خرید و ۴۱ نماد با ارزش ۲۶ میلیادر تومان در صف فروش بودند.

به گزارش فراسو،  اکبر ادهم گفت: امروز ۳۶۳ میلیارد تومان ورود نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت ثبت شد همچنین ۸۴۴ میلیارد تومان خروج نقدینگی افراد حقیقی از بازار سرمایه رقم خورده است.

او می‌گوید: تعداد نماد‌هایی که امروز در حال معامله بودند ۷۴۰ بود. تعداد نماد‌های مثبت ۸۴ نماد در بورس و ۱۳۹ نماد در فرابورس بود .

ادهم افزود: تعداد نماد‌های منفی در بورس ۲۶۴ و در فرابورس ۱۸۸ نماد بود و به طور جمع بندی ۶۸ درصد بازار سرمایه امروز منفی بود. امروز ۷۱ نماد با ارزش ۳۶ میلیارد تومان در صف خرید و ۴۱ نماد با ارزش ۲۶ میلیادر تومان در صف فروش بودند.

او بیان کرد: سرانه قدرت خرید افراد حقیقی امروز ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سرانه فروش افراد حقیقی ۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان یود.

به گفته او، از مجموع اخبار امروز اثر گذار بر روند بازار سرمایه خبر عرضه دو خودر دربورس کالا و صحبت‌های مجلس در خصوص طرح مالیات عایدی بر سرمایه را می‌توان نام برد نکته دیگر این که زمرمه‌های وارد عمل شدن صندوق تثبیت بازار نیز امروز به گوش می‌رسید.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/pkP6nq