امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مالیات مهم‏‌ترین ابزار کسب درآمد پایدار و رونق تولید است

مدیرکل امور مالیاتی استان چهارمحال و بختیاری مالیات را به عنوان مهم‌‏ترین ابزار کسب درآمد پایدار و ایجاد رونق تولید برشمرد.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، منتظری، مدیرکل امور مالیاتی استان چهارمحال و بختیاری در دیدار با شهردار شهرکرد و رئیس شورای شهر با تاکید بر اهمیت شناسایی درست ظرفیت های اقتصادی و هوشمندسازی این ظرفیت ها در جهت توسعه و آبادانی استان اظهار داشت: امور مالیاتی استان علاوه بر پرداخت عوارض به شهرداری‏ها و دهیاری ها، آمادگی خود را جهت ارائه راهکار و کمک به دستگاه های عمرانی جهت توسعه زیرساخت های شهری و روستایی و افزایش رشد اقتصادی استان اعلام می‏دارد.

منتظری افزود: امیدواریم با تلاش کارکنان امور مالیاتی استان تا پایان آذرماه سهمیه درآمدهای وصولی استان تحقق یابد که با همکاری استاندار و با توجه به وضعیت اقتصادی استان و نیاز به توسعه زیرساخت های عمرانی به دنبال برگشت مازاد درآمدهای مالیاتی به استان هستیم و با توجه به اینکه سهم تکلیفی اداره کل امور مالیاتی در تحقق درآمدهای استان ۸۵ درصد می باشد، در حال حاضر ۹۷ درصد درآمدهای استان را مالیات محقق کرده است.

وی هم چنین با ارائه گزارش آمار پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری شهرکرد و مقایسه با سال مشابه عنوان کرد:شاخص رشد عوارض پرداختی با توجه به یکسان سازی های انجام گرفته در شهرها و روستاهای استان متفاوت بوده که در برخی از شهرداری ها و دهیاری ها شاخص رشد بالای صددرصد گزارش گردیده است.
منتظری در ادامه با بیان اینکه تعامل امور مالیاتی و شهرداری تاثیرات مثبتی در عمران و توسعه، افزایش رضایت شهروندان و آگاهی مردم استان از خدمات مالیاتی دارد؛ گفت: امور مالیاتی و شهرداری با رویکرد خدمات رسانی به شهروندان و رشد و پیشرفت شهری و روستایی در استان اقدامات موثری انجام داده است.
در ادامه این جلسه، شهردار شهرکرد نیز با ابراز رضایت و تقدیر از رویکرد مثبت امور مالیاتی استان افزود: روحیه تعاملی مدیریت امور مالیاتی استان با شهرداری بسیار موثر و باعث ایجاد مشارکت بیشتر خواهد شد.
شهردار شهرکرد در ادامه با ارائه گزارشی در خصوص مشکلات و معضلات موجود در شهرداری گفت: شهرداری شهرکرد به دنبال کاهش شکاف ارتباطی بین مردم با شهرداری ها بوده که جهت تحقق این امر و افزایش خدمات رسانی به شهروندان از ظرفیت ها و پیشنهادات موثر و تخصصی امور مالیاتی استان استفاده خواهیم کرد.

در خاتمه این جلسه مقرر شد، جهت آگاه سازی شهروندان از نقش پرداخت مالیات در توسعه و عمران شهری، یکی از خیابان های اصلی شهرکرد به نام ” مالیات ” نام گذاری شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/r1QbuB