امروز دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

حساب ویژه ارزی بانک سامان فرصتی مناسب برای فعالان اقتصادی

فراسوخبر/ امروزه امکان افتتاح انواع مختلفی از حساب‌ها در بانک‌های کشور وجود دارد. یکی از مهم‌ترین حساب‌های موجود حساب ویژه ارزی محسوب می‌‌شود. این حساب به کلیه کاربران اجازه می‌دهد تا با سپرده گذاری درآمدها و همچنین سرمایه‌های خود به شکل ارز از سقوط ارزش‌ آن‌ها جلوگیری کنند.

در واقع با افتتاح حساب ارزی می‌توانید از دارایی‌های خود در برابر خطر کاهش ارزش به دلیل وجود مواردی همچون نوسانات اقتصادی، محافظت کنید. یکی دیگر از مزایای افتتاح حساب ارزی آن است که دارنده حساب این امکان را به دست می‌آورد که با افراد و شرکت‌های خارج از کشور به معامله بپردازد.

شناخت کلی حساب ارزی و همچنین فواید و معایب آن از اصلی‌ترین مواردی به شمار می‌آید که کلیه فعالان مالی باید با آن آشنایی داشته باشند. همین اهمیت ما را بر آن داشت تا در این متن به کلیه اطلاعات موردنیاز در این زمینه اشاره کنیم. اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه هستید، ادامه متن را به هیچ وجه از دست ندهید.

امکان افتتاح حساب با حداقل سرمایه وجود دارد

حساب ارزی چه نوع حسابی به شمار می‌آید؟

به طور کلی باید بگوییم که حساب ویژه ارزی  نوعی از حساب است که کاربر با افتتاح آن می‌تواند نسبت به ذخیره‌سازی دارایی‌های خود به شکل ارز اقدام کند. تفاوتی ندارد که وجه به دست آمده از فروش دارایی‌ها نقدی بوده است و یا به صورت شخصی آن را به ارز خارجی تبدیل کرده‌‌اید؛ زیرا در هر صورت کلیه وجوه شما نهایتاً به شکل ارز در حساب ارزی مربوطه ذخیره خواهند شد. یکی از ویژگی‌های مهم این حساب آن است که شما می‌توانید دارایی‌های خود را به چند ارز مختلف تبدیل کرده و سپس آن‌ها را به حساب مربوطه وارد کنید.

مدل‌های مختلف حساب ارزی

نمی‌توان از حساب ویژه ارزی صحبت کرد، اما حرفی از مدل‌های مختلف این نوع حساب به میان نیاورد. حساب ارزی به مانند سایر حساب‌هایی که امکان افتتاح آن‌ها در بانک وجود دارد، دارای مدل‌های مختلفی است. حال شاید این پرسش برای شما به وجود آید که واقعاً نقطه تمایز این حساب‌های ارزی چه چیزی محسوب می‌شود؟

باید گفت که مهم‌ترین نقطه تمایز بین حساب‌های مذکور معمولاً میزان سود پرداختی و همچنین میزان سرمایه‌ اولیه‌ای است که جهت افتتاح حساب به آن نیاز خواهید داشت. سایر مواردی که می‌تواند در تمایز مدل‌های مختلف حساب ارزی موثر باشد عبارت‌اند از:

  • روش ارائه سود به کاربر
  • کارمزدی که بانک بر روی آن حساب به خصوص اعلام می‌کند.
  • جریمه به دلیل برداشت پول در بین بازه‌های زمانی تعیین شده توسط بانک

بنابراین می‌توان حساب ویژه ارزی را به چند مدل مختلف تقسیم کرد. از جمله  حساب پس‌انداز ارزی از نوع قرض‌الحسنه، حساب ارزی از نوع قرض‌الحسنه جاری و حساب سرمایه‌گذاری ارزی کوتاه مدت و بلند مدت

حساب ویژه ارزی دارای ویژگی‌های خاصی است

حساب ارزی ویژه بانک سامان

حساب ویژه ارزی بانک سامان نیز از جمله حساب‌هایی به شمار می‌آید که کاربران با افتتاح آن می‌توانند از مزایای مختلف حساب‌های ارزی بهره‌مند شوند. بانک سامان کلیه مدل‌های مختلف حساب ارزی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. جهت افتتاح این حساب‌های ارزی ویژه باید بیش از هجده سال سن داشته باشید. سایر شرایط موردنیاز جهت افتتاح این حساب‌ها عبارت‌اند از:

  • عدم وجود چک برگشتی به نام فرد متقاضی
  • به همراه داشتن اصل شناسنامه و کد ملی
  • به همراه داشتن پروانه اقامت و یا پاسپورت (مخصوص افرادی که تبعه ایران هستند)
  • به همراه داشتن مواردی همچون وکالت نامه (مخصوص افرادی که قصد دارند به عنوان یک وکیل و یا وصی حساب ویژه ارزی را افتتاح کنند)

این حساب یک گزینه عالی برای صادرکنندگان است

مهم‌ترین مزایای افتتاح حساب ارزی چه چیزی است؟

اکنون که به معرفی انواع حساب ارزی و همچنین شرایط و مدارک موردنیاز جهت افتتاح این حساب پرداختیم، باید در مورد مهم‌ترین مزایای افتتاح این نوع حساب‌ها نیز کمی صحبت کنیم. یکی از مزایای مهم این حساب‌ها را می‌توان تضمین پرداخت اصل و همچنین سود مربوط به موجودی درون حساب دانست.

در واقع حتی در شرایط اقتصادی نامناسب نیز بانک مدنظر موظف است که اصل و همچنین سود دارایی شما را در زمان دلخواه‌تان پرداخت کند. مورد بعدی که می‌توان از آن به عنوان یکی از مزایای افتتاح حساب ارزی یاد کرد، بحث امکان ایجاد حساب مشترک است. در واقع همانند سایر حساب‌های ویژه مشتریان این امکان را دارند تا بتوانند با چند فرد دیگر به صورت مشترک یک حساب ارزی را اداره کنید.

یک مزیت خاص (تنها مربوط به حساب ارزی مخصوص بانک سامان) آن است که امکان افتتاح حساب با حداقل مبلغ سفر نیز وجود دارد. در واقع حتی اگر هم اکنون هیچ یک از دارایی‌های خود را به ارز تبدیل نکرده‌اید نیز می‌توانید نسبت به ایجاد این حساب اقدام کنید.

مهم‌ترین معایب افتتاح حساب ارزی چه چیزی است؟

اگرچه حساب ویژه ارزی دارای مزایای بی‌شماری است، اما به طبع یک سری معایب خاص نیز دارد. از جمله این معایب می‌توان به تعیین سقف پولشویی اشاره کرد. در واقع شما نمی‌توانید تا حد دلخواه خود ارز به این حساب واریز کنید. ستاد مبازره با پولشویی هر ساله یک محدودیت خاص را به عنوان حداکثر موجودی قابل واریز در این حساب‌ها اعلام می‌کند و لذا مشتری نیز باید از این حد اعلام شده پیروی کنید.

حساب ارزی ویژه بانک سامان سود مناسبی دارد

سخن پایانی

روش‌های مختلفی برای جلوگیری از کاهش ارزش کلی دارایی و سرمایه‌ها در بازار پرتلاطم  وجود دارد؛ اما افتتاح حساب ارزی را می‌‌توان مطمئن و البته ساده‌ترین روش موجود در این زمینه دانست. با افتتاح یک حساب ارزی می‌توانید بابت محافظت کامل از دارایی‌های خود آسوده خاطر باشید.

علاوه بر این داشتن حساب ویژه ارزی  همچون حساب ارزی مخصوص بانک سامان به شما کمک می‌کند تا بتوانید با افراد و همچنین شرکت‌های خارج از کشور به راحتی‌ به دادوستد بپردازید. بر اساس همین فواید باید گفت که افتتاح یک حساب عرضی مناسب برای کلیه فعالان بازارهای مالی و صادرکنندگان یک امر ضروری به شمار می‌آید.

 

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/YNNU08