امروز دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کارنامه موفق بانک صادرات ایران در پرداخت وام ازدواج

موضوع دریافت وام ازدواج طی سال های اخیر برای زوجین به یک امر بسیار مهم تبدیل شده است. دلیل این امر را می‌توان با افزایش کلی هزینه‌های زندگی مرتبط دانست. خوشبختانه شرایط دریافت وام ازدواج در بانک صادرات ایران به نحوی تسهیل شده است که اکثر زوجین بتوانند تنها  چند مرحله اداری، از تسهیلات مربوطه بهره‌مند شوند.

به گزارش فراسو، پرداخت وام ازدواج در بانک صادرات مانند سایر بانک ها به کسانی تعلق می‌گیرد که زندگی مشترک خود را تازه آغاز کرده‌اند و طبعاً افرادی که قبلاً وام ازدواج گرفته‌اند مشمول دریافت این نوع تسهیلات نمی‌شوند. خوشبختانه مبالغ مربوط به وام‌های ازدواج در سال‌های اخیر با رشد خوبی همراه بوده است. امروزه زوجین می‌توانند با دریافت این نوع وام‌ها و سایر کمک‌های تکمیلی، اکثر وسایل موردنیاز برای شروع زندگی را خریداری کنند.

در این گزارش قصد داریم اطلاعات جامعی در مورد وام‌های ازدواج بانک صادرات ایران و همچنین آمار و ارقامی درباره میزان افزایش این نوع وام‌ها ارائه دهیم. اگر در این زمینه کنجکاو هستید و یا در صف دریافت وام ازدواج هستید، ادامه متن را از دست ندهید.

نقش وام‌های ازدواج در بهبود کیفیت زندگی زوجین

یکی از مهم‌ترین اهداف پرداخت وام ازدواج، افزایش کیفیت و سطح رفاه زوجین است. در واقع می‌توان گفت که اعطای این وام‌ها تنها یک هدف را دنبال می‌کند و آن هدف نیز کمک به طیف عظیمی از زوجین است. متقاضیان این وام‌ها معمولاً افرادی هستند که توانایی پرداخت هزینه‌های مربوط به آغاز زندگی مشترک را ندارند. در چنین شرایطی، بانک صادرات ایران به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده و وام‌های ازدواج متنوعی را برای جوانان عزیز تخصیص داده است.

امروزه بخش عظیمی از هزینه‌های مربوط به شروع یک زندگی مشترک، مربوط به هزینه‌های تأمین وسایل زندگی و همچنین هزینه‌های مسکن هستند. وام‌های ازدواج می‌توانند به جوانانی که به‌تازگی ازدواج کرده‌اند در پرداخت هزینه‌های این‌چنینی کمک کنند. دراین‌ بین  بانک صادرات ایران در زمره بانک هایی است که در پرداخت وام‌های ازدواج به زوجین کارنامه قابل قبولی دارد. در واقع عملکرد درخشان بانک صادرات  ایران را می‌توان از همان سال‌های ابتدایی شروع پرداخت  وام‌های ازدواج مشاهده کرد.

افزایش قابل توجه منابع بانک صادرات ایران برای وام‌های ازدواج  نسبت به سال پیشین

به طبع با توجه‌ به شرایط اقتصادی کشور میزان وام ازدواج در بانک صادرات ایران نیز مانند سایر بانکها باتوجه‌ به تورم هر ساله افزایش یافته است. این امر شاید در ابتدا ساده به نظر برسد، اما باید توجه داشته باشید که میزان متقاضیان دریافت این نوع وام‌ها نیز به‌ صورت سالانه افزایش چشمگیری پیدا می‌کنند.

بانک صادرات ایران نیز با در نظر گرفتن چنین افزایش‌هایی در میزان تقاضا و همچنین تورم، توانسته است  در نیمه اول سال ۱۴۰۱ منابع مربوط به وام‌های قرض‌الحسنه ازدواج خود را به میزان ۶۲ درصد افزایش دهد. نکته جالب‌توجه اینکه این افزایش شامل پرداخت ۱۰۳ هزار میلیارد ریال وام بیشتر نسبت به سال پیشین بوده است!

سهم بالای بانک صادرات ایران در پرداخت وام‌های ازدواج به جوانان

همان‌گونه که مطلع هستید بانک‌های مختلفی در زمینه اعطای وام ازدواج به جوانان فعالیت می‌کنند که  بانک صادرات در این عرصه از جمله بانک های پیشتار است. طبق آمار اعلام شده توسط  روابط‌عمومی بانک صادرات ایران،‌ در نیمه اول سال جاری مجموعاً بیش از ۵۰۰ هزار فقره  وام قرض‌الحسنه ازدواج از سوی نظام بانکی به زوجین اعطا شد که دراین‌ بین سهم  بانک صادرات ایران بیش از هفتاد و شش هزار فقره بوده است. این ۷۶ هزار وام قرض‌الحسنه تقریباً برابر با ۱۵ درصد از کل وام‌های ازدواج پرداخت شده به شمار می‌آید که خود رقمی شگفت‌آور در حوزه بانکداری کشور محسوب می‌شود. بانک صادرات ایران تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با تسهیل شرایط دریافت وام‌های ازدواج، موجب تسریع روند کلی شکل‌گیری خانواده در کشور شود.

مسئولیت اجتماعی بانک صادرات برای ایجاد شرایط مناسب ازدواج

به‌جرأت می‌توان گفت که اصلی‌ترین بخش زندگی هر جوان، ازدواج است. ازدواج علاوه بر تشکیل زندگی مشترک از سوی زوجین، موجب پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور می‌شود. پیش از اعطای وام‌های ازدواج ،جوانان مجبور بودند بدون برخورداری از وسایل مناسب ، یک زندگی بسیار ساده را تشکیل دهند که خود بعضاً موجب بروز اختلاف بین زوجین می‌شد.

یقیناً با ارائه وام ازدواج از سوی بانک ها و از جمله بانک صادرات  ایران مشکلات اینچنینی برای جوانان کاهش قابل توجهی داشته است. امروزه تقریباً تمامی جوانان تازه  ازدواج کرده‌ می‌توانند با ارائه مدارک مربوطه نسبت به دریافت وام ازدواج اقدام کنند.

بانک صادرات ایران را می‌توان از جمله معدود بانک‌هایی دانست که علاوه بر کمک به بهبود اقتصاد کشور، ‌در رابطه‌ با تسهیل شرایط زندگی برای طیف‌های مخلتف جامعه گام برداشته است. این گام‌ها نقش مهمی در رابطه‌ با تسهیل و زمینه‌سازی ایجاد خانواده‌های سالم در کشور داشته‌اند.

تعداد وام‌های ازدواج پرداخت شده توسط بانک صادرات ایران طی ۵ سال اخیر

یکی دیگر از نکات جالب در زمینه وام ازدواج در بانک صادرات ایران، تعداد وام‌هایی است که این بانک در ۵ سال اخیر پرداخت کرده است. به‌طورکلی بانک صادرات ایران  در سال ۱۳۹۵ بیش از صد و بیست هزار فقره،  سال۹۶ بیش از صد و پنجاه هزار فقره، سال ۹۷ بیش از صد و شانزده هزار فقره، در سال ۹۸ صد و سیزده هزار فقره،  سال ۹۹ صد و بیست هزار فقره و در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۳۰ هزار فقره وام ازدواج را به متقاضیان اعطا کرده است.

بازپرداخت این وام هزینه سنگینی را به افراد تحمیل نمی‌کند

امروزه وام‌های ازدواج به یک نیاز ضروری برای بسیاری از زوجین تبدیل شده‌اند. این وام‌ها به زوجین کمک می‌کنند تا بتوانند پایه‌های زندگی خود را بنا نهند که بانک صادرات ایران به گواه آمار و ارقام به عنوان یکی از برترین بانک‌ها در این عرصه نقش آفرین است.

از سوی دیگر از آنجاییکه بانک صادرات ایران وام ازدواج را دقیقاً مطابق دستورالعمل های ابلاغی از سوی بانک مرکزی پرداخت می کند لذا دریافت کنندگان این نوع تسهیلات در بازپرداخت آن با مشکلی مواجه نیستند./ غلامرضا ذوالقدر

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/7f9IAK