امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر کار در شورای اداری طبس: ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن در منطقه معدنی هزینه خواهد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس تأکید رئیس‌جمهور ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن در منطقه‌ای که معدن فعالیت می‌کند باید هزینه شود.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در نشست شورای اداری شهرستان طبس با اشاره به روند مطلوب توسعه در خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت ایجاد زیرساخت حمل‌ونقل و ساخت جاده‌ها پیشرفت قابل توجهی داشته است اما هنوز هم باید برای دسترسی و آسایش مردم اقدامات مناسبی صورت گیرد.

وی به پیشرفت‌های حوزه بهداشت و درمان در خراسان‌جنوبی نیز اشاره کرد و گفت: حوزه بهداشت و درمان و تخت‌های بیمارستانی و مسکن پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه نرخ بیکاری در خراسان‌جنوبی از میانگین کشوری پایین‌تر است، اظهار داشت: شهرستان طبس نیز با توجه به سرمایه‌های انسانی متعهد و ظرفیت‌های موجود درصد بیکاری کمتری از متوسط استان دارد.

مرتضوی به مطالبه به حق مردم در خصوص سهم ۲ درصدی حقوق معادن اشاره کرد و گفت: روز گذشته این موضوع در نشست هیات دولت مطرح شد و رئیس‌جمهور تأکید کردند صندوق پیشرفت و عدالت استان‌ها تشکیل شده و سهم حقوق معادن برای هزینه در خود مناطق معدنی به ۱۵ درصد افزایش یابد.

به گفته وی حقوق دولتی معادن باید در شهرستانی که معدن وجود دارد، هزینه شود و هم اکنون بستر ایجاد ۱۵ هزار شغل در طبس فراهم است.

وزیر کار افزود: با تحقق این میزان فرصت شغلی شاهد مهاجرت معکوس در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

مرتضوی به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم کشف و بهره‌برداری از ظرفیت‌های معدنی اشاره کرد و گفت: بخش عظیمی از معادن کشور فعال نیستند که باید گام‌های اساسی در این زمینه برداشته شود.

وی در مورد مشکلات کمبود ذغال در شرکت کک طبس افزود: در بخش معدن ذغال سنگ و کک نیاز ضروری برای ایجاد زنجیره ارزش برای بی‌نیازی کشور از واردات احساس می‌شود‌.

مرتضوی با بیان اینکه مباحث مطرح‌شده توسط نمایندگان کارگران و سرمایه‌گذاران به رئیس‌جمهور منتقل می‌شود، گفت: حساب‌های بانکی معدن‌داران باید در بانک‌های استان و شهرستان سپرده‌گذاری شود تا مزایای آن نصیب مردم منطقه شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Htw4va