امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشدار درباره گسترش ناتو به سمت شرق

به دلیل اصرار ناتو بر گسترش به سمت شرق و درگیری‌ها در اوکراین، این کشور به سرعت در حال تبدیل شدن به یک کشور شکست خورده است.

به گزارش فراسو، کارشناسان بر این باور هستند که به دلیل اصرار ناتو بر گسترش به سمت شرق، درگیری کنونی در اوکراین شکل گرفته است و این در حالی است که اوکراین به سرعت در حال تبدیل شدن به یک کشور شکست خورده و یک بحران انسانی است. با این حال، ناتو دست بردار نیست.

طبق گزارش خبرگزاری راشا تودی، به گفته کارشناسان این اتحاد همچنان بزرگترین تهدید برای امنیت پاناروپایی است. همچنین نسبت به آسیب‌هایی که به نظام بین الملل وارد می‌کند بی‌تفاوت است.

این در حالی است که «اولاف شولتس» پس از گفت‌وگو با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در جمع خبرنگاران گفت: «ارتش آلمان امسال بیش از ۱۴ هزار نظامی آماده برای نیرو‌های واکنش و عملیات ناتو در اختیار داشت، در سال آینده این تعداد ۱۷ هزار نفر خواهد بود.»

پیش از این نیز المیادین روز چهارشنبه گزارش داد، «ویکتور خرنین» وزیر دفاع بلاروس در اظهاراتی نسبت به افزایش بی‌سابقه حضور نیرو‌های آمریکایی و ناتو در نزدیکی این کشور و اروپای شرقی هشدار داد و گفت: «وضعیت در سرتاسر بلاروس همچنان دشوار است، به ویژه آنکه حضور تشکیلات نظامی آمریکا و ناتو در منطقه اروپای شرقی، از جمله کشور‌های همسایه ما، تحت عنوان حفاظت در برابر تهدید از ناحیه شرق افزایش یافته است.»

وزیر دفاع بلاروس افزود: «آن‌ها از یک طرف یک پل رو به جلو برای ذخیره تجهیزات و تسلیحات نیرو‌های خود در لهستان ایجاد کرده اند و از طرف دیگر مراکز و پایگاه‌های آموزشی برای پشتیبانی از فعالیت‌های یگان‌های نظامی ناتو در شهر‌های لیتوانی، لتونی و لهستان افزایش یافته است.»

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/A2sCZh