امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون راهداری کشور: ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه آماده بهره برداری است

 معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: در هفته حمل و نقل و راهداری ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه آماده بهره برداری در کشور وجود دارد.

به گزارش فراسو، «رضا اکبری» روز سه شنبه در آیین افتتاح پروژه تقاطع غیر همسطح شهید زارعی شهرستان بهار افزود: با وجود سیاه‌نمایی رسانه های معاند، دولت در مسائل زیرساختی بسیار خوب عمل کرده است و هم اینک ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه فعال در حوزه راهداری کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: از این تعداد پروژه تنها کمتر از ۱۰ درصد آنها رکود طولانی را تجربه کردند و هیچ پروژه‌ای تعطیل نیست و برخی با سرعت کم و با منابع محدود در حال انجام است.

اکبری اظهار داشت: هم اینک حدود ۶۰۰ پروژه اصلاح نقاط حادثه خیز در کشور در حال اجرا است و از این شمار ۳۰۰ پروژه شبیه تقاطع غیر همسطح شهید زارعی ساخته می شود و پروژه ها تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسند.

معاون سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای کشور با گرامیداشت هفته حمل و نقل رانندگان و راهداری گفت: امروز «راهداری برای خدمت به مردم» است و هر زمان که دشمنان سعی کردند از طریق حمل و نقل در کشور رخنه کنند رانندگان آنها را با شکست مواجه کردند و امیدواریم مشکلات حوزه حمل و نقل به حداقل برسد.

اکبری افزود: پروژه تقاطع غیر همسطح شهید زارعی کریدور غرب کشور و در مسیر سفر عتبات قرار گرفته و بسیار حائز اهمیت است و به دلیل مسائل مالی، تورم و معارضین این پروژه به طول انجامیده است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه های مرتبط با رفع نقاط حادثه خیز و تداخلات ترافیکی در کشور باید زودتر به نتیجه برسد خواستار اتمام ریزه‌کاری‌ و ظرافت پروژه تقاطع غیر همسطح شهید زارعی شد.

اکبری اظهار داشت: در راستای زیباسازی پروژه آمادگی تخصیص اعتبار بیشتر وجود دارد تا پروژه با شرایط بهتری تحویل داده شود.

لازم به ذکر است تقاطع غیرهسطع شهید زارعی از لحاظ موقعیت جغرافیایی در سه راهی صالح آباد و در کریدور مرکز به غرب قرار گرفته است و جدا کننده ترافیک استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان است که جزو تقاطع های استراتژیک غرب کشور بخصوص راه کربلا محسوب می شود.

پروژه تقاطع غیر هم سطح شهید زارعی از محل منابع ملی و استانی با ۱۹ میلیارد تومان تامین اعتبار شد و دارای روگذر به متراژ ۴۰۰ متر و زیرگذر ۶۸۵ متر است.

هدف از اجرای پروژه، حل گره ترافیکی‌ و رفع نقطه حادثه خیز به منظور ارتقای ایمنی وسایل نقلیه و در نتیجه کاهش تصادفات و جلوگیری از بروز معضلات اجتماعی و اقتصادی به خصوص در ایام نوروز و اربعین حسینی است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ScM2mb