امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرعامل راه آهن اعلام کرد؛ رشد ۲۰ درصدی تولید لوکوموتیو در حوزه مسافری

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: ناوگان گرم (لوکوموتیو) در حوزه مسافری از ابتدای دولت سیزدهم ۲۰ درصد افزایش داشت که منجر به افزایش ۵۰ درصدی جابه‌جایی مسافر در سال جاری شد.

به گزارش فراسو، «میعاد صالحی» امروز سه‌شنبه در مراسم سومین مرحله ورود ناوگان جدید ریلی در سال ۱۴۰۱ که در ایستگاه راه آهن تهران در حال برگزاری است گفت: مسیری که در حوزه تحول ریلی با رستم قاسمی آغاز شده بود با حضور وزیر جدید ادامه خواهد داشت.

وی گفت: از بخش خصوصی که در حوزه ریلی سرمایه گذاری می‌کنند، سازندگان و تولیدکنندگان ریلی قدردان هستم. هشت تولیدکننده داخلی از شرکت واگن پارس تا نوین صنعت و ……. تلاش دارند تا برنامه نوسازی ریلی به نحو مطلوب ادامه یابد.

میعاد صالحی گفت: نسبت با سال قبل و سال قبل‌تر رکورد تولید ناوگان داخلی را با اتکا به زحمات بخش خصوصی زده‌ایم.

وی گفت: در ۹ ماه امسال بیش از ۷۰ درصد افزایش تولید رشد ناوگان ریلی داشتیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اضافه کرد: در صدد افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در بخش ریلی با تسهیل شرایط هستیم تا سرمایه‌ها به بخش حمل و نقل ریلی گسیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هنگامی که راه‌آهن را از دولت قبل تحویل گرفتیم ۲ هزار میلیارد بدهی در بخش تعمیرات و نگهداری داشتیم. با این حال امروز توانستیم ناوگان گرم در حوزه مسافری را ۲۰ درصد افزایش دهیم. نسبت به سال قبل ۵۰ درصد در جابه‌جایی مسافر رشد داشتیم. با وجود تنگناهای مالی در کشور شاخص‌های ریلی رو به رشد است.

صالحی تصریح کرد: دیپلماسی ریلی در دستور کار است و برای ترانزیت چندمحصولی در زمستان امسال رشد قابل توجهی در سایه تفاهم‌نامه‌های منعقد شده خواهیم داشت. ۳۰ هزار تن از ابتدای مهرماه حمل ترانزیتی داشتیم و این رقم در زمستان امسال با اضافه شدن محصولات جدید افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/4UgIID