امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرآیند استانداردسازی واحدهای گردشگری کردستان در حال انجام است

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با بیان اینکه توسعه و رونق صنعت گردشگری با همکاری میان فعالان بخش خصوصی و بخش دولتی محقق می‌شود، گفت: هم اکنون فرآیند استانداردسازی تمام واحدهای گردشگری استان در حال انجام است.

به گزارش فراسو، آرمان وطن دوست روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی با نمایندگان بخش خصوصی استان که به‌منظور درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: تاسیسات گردشگری کردستان براساس مشخصات فنی، تجهیزات، نیروی انسانی و کیفیت ارائه خدمات ارزیابی و درجه‌بندی می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۴۸ واحد تاسیسات گردشگری شامل هتل، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری، واحدهای بین‌راهی و سفره‌خانه سنتی در سطح استان فعالیت دارند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با بیان اینکه نرخ‌نامه‌های تاسیسات گردشگری استان بر اساس خدمات ارائه شده انجام می‌شود، تاکید کرد: تمام فعالان این حوزه باید در سامانه جانا برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

وطن دوست با اشاره به اینکه این اداره‌کل از هر اقدامی برای حمایت قانونی از بخش خصوصی دریغ نمی کند، ابراز امیدواری کرد، با همراهی و همکاری فعالان این حوزه گامی موثر در توانمندسازی تاسیسات گردشگری استان برداریم و بیش از پیش شاهد خدمات‌رسانی مناسب به مسافران و گردشگران در استان باشیم.

اعضای حاضر در جلسه پس از بحث و بررسی به بیان مسائل و مشکلات این حوزه و ارائه راه حل برای رفع موانع پرداختند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/EPnRoF