امروز پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

صادرات کالا از گمرک بندر گناوه ۲۹ درصد افزایش یافت

 مدیرکل گمرک بندر گناوه گفت: صادرات کالا از گمرک این بندر در هشت ماه امسال معادل ۲ میلیون ۳۱۷ هزار و ۷۵۶ دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۲۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش فراسو، شکرالله ابوعلی، افزود: در این مدت هشت هزار و ۶۱۴ تن کالا به کشورهای کویت، قطر و امارات صادر شده است.

وی اظهار داشت: شیشه و آینه ساختمانی، فرش سجاده و دام زنده از عمده کالاهای صادراتی از گمرک این بندر در هشت ماه امسال بوده است.

مدیرکل گمرک گناوه بیان کرد: کران‌بری کالا (کاپوتاژ) تره بار، مواد غذایی و مصالح ساختمانی به جزیره خارگ در این مدت به میزان ۱۹ هزار و ۶۱۴ تن و به ارزش ۱۵۳ میلیارد و ۱۷۶ میلیون تومان انجام شد که از نظر وزنی ۲۸ درصد و ارزش ۱۳۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی گفت: واردات هشت ماه امسال از طریق گمرک این بندر در قالب ۵۸۱ فقره اظهارنامه و ۹ هزار و ۴۸۳ تن کالای تجاری به ارزش ۳۱ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۴۹۱ دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۳ درصد و ارزش ۱۹ درصد کاهش نشان می دهد.

ابوعلی افزود: لوازم یدکی، باطری قلمی و نیم قلمی و لاستیک از عمده کالاهای تجاری وارداتی به کشور از طریق گمرک این بندر است.

وی بیان کرد: واردات کالا هشت ماهه امسال در قالب ملوانی نیز ۶ هزار و ۲۱۱ تن به ارزش ۳۸ میلیون و ۲۴ هزار و ۵۰۵ دلار شامل چای، تور ماهیگیری، پنل خورشیدی، خودتراش و پودر تونر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴۲ درصد و ارزش دلاری ۲۷ درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل گمرک گناوه ادامه داد: درآمد تجاری و ملوانی هشت ماه امسال گمرک های گناوه و بندرریگ حدود ۱۶۲ میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی به آمار هشت ماهه موتورلنج های ورودی و خروجی اشاره کرد و گفت: در این مدت میزان ورودی لنج ها با ۵۲۱ مورد، با کاهش ۱۳ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مواجه بوده و میزان خروجی لنج ها طی همین مدت از بندر نیز با ۵۴۱ لنج، کاهش سه درصدی را نشان می دهد.

ابوعلی تعداد ملوانان ورودی از طریق شناورهای باری را سه هزار و ۱۲۶ نفر و ملوان خروجی را سه هزار ۲۴۶ نفر عنوان کرد.

گمرک بندرگناوه از گمرک‌های فعال استان بوشهر است.

شهرستان گناوه به عنوان پسکرانه جزیره خارگ نقشی مهم در تامین مایحتاج ساکنان و شاغلان دراین منطقه مهم نفتی از جمله موادغذایی و مصالح ساختمانی دارد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/MZxDGl