امروز پنج شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رفع موانع صنعت پتروشیمی با پیگیری‌های سازمان بورس

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: جلسات متعددی در چند وقت گذشته به منظور رفع موانع صنعت پتروشیمی بین این انجمن و سازمان بورس انجام شده است که نتایج پیگیری‌های این سازمان را می‌توان در تصمیمات مجلس و دولت مشاهده کرد.

به گزارش فراسو به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، «مهدوی ابهری» در زمینه همکاری سازمان بورس با فعالان صنعت پتروشیمی به منظور رفع موانع و مشکلات این صنعت، اظهار داشت: براساس آمار منتشره اکنون سهم پتروشیمی‌ها در بازار سرمایه نسبت به گذشته قابل توجه‌تر شده است، به همین خاطر تولیدکنندگان حاضر در این صنعت باید به منظور رفع موانع و مشکلات رابطه نزدیکی با مسوولان مربوط در سازمان بورس داشته باشند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین ضعف‌های اقتصاد کشور این مساله است که سرمایه‌ها به‌جای حرکت به سمت تولید، جذب بازارهای غیرمولد شده‌اند.

این مقام صنفی تاکید کرد: اکنون بنا بر تجربیات حاصل از گذشته و تحقیقات انجام شده، یکی از مهم‌ترین راهکارهای حرکت سرمایه به سمت تولید، همکاری دوجانبه بین سازمان بورس و صنایع است؛ زیرا مسوولان مربوط به واسطه این همکاری‌ها می‌توانند چالش‌ها و مشکلات صنایع را به دستگاه‌های مسوول اطلاع دهند.

ابهری مهدوی تصریح کرد: از زمان روی کارآمدن آقای «عشقی» جلسات متعددی به منظور رفع موانع صنعت پتروشیمی بین انجمن و سازمان بورس انجام شده است.

وی بیان‌داشت: از آنجایی که در اکثر مواقع حدود ۷۰ درصد بحث هزینه پتروشیمی‌ها به خوراک بازمی‌گردد، در همین راستا براساس قانون و آیین‌نامه پیشنهاد اصلاح فرمول نرخ خوراک در میز صنعت سازمان بورس مطرح شده است. با رفع این موضوع شرکت‌های پتروشیمی به عنوان یک صنعت پیشران سودآوری قابل توجهی را تجربه خواهند کرد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در پایان تصریح‌کرد: افزون بر بحث خوراک، مساله حامل‌های انرژی نیز یکی دیگر از دغدغه‌های اصلی صنعت پتروشیمی است که در میز صنعت مورد بررسی قرار گرفته که امید می‌رود با پیگیری‌های سازمان بورس این دو موضوع در بودجه ۱۴۰۲ اصلاح شوند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/DkE7hU