امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت بایدن هم اسناد مربوط به ترور جان اف کندی را منتشر نکرد

۶۰ سال پس از ترور جان اف کندی در تگزاس، دولت بایدن هم از انتشار همه اسناد محرمانه در این باره خودداری کرد.

به گزارش فراسو ،حدود ۶۰ سال پس از ترور جان اف کندی، رئیس جمهور پیشین آمریکا در تگزاس، دولت بایدن هم، چون چهار رئیس دولت پیشین این کشور از انتشار همه اسناد محرمانه در این باره خودداری کرد.

در حالی که آمریکا سیزده هزار صفحه سند مربوط به ترور جان اف کندی را در سال ۱۹۶۳ منتشر کرده است هنوز از انتشار صد‌ها سند طبقه بندی شده در این باره خودداری می‌کند. رئیس جمهور بایدن مدعی است، به دلایل مرتبط با امنیت ملی از انتشار بقیه اسناد خودداری شده است.

بایدن اعلام کرده است برای جلوگیری از صدمات محسوسی که به دفاع نظامی، عملیات اطلاعاتی و اجرای قانون یا روابط خارجی مان وارد می‌کرد، با به تعویق انداختن انتشار عمومی این اطلاعات موافقم. صدماتی چنان جدی که ضرر آن بیش از منافع علنی شدن این اسناد است.

پنج درصد اسناد سانسور شده باقی می‌ماند و آن طور که سخنگوی سیا می‌گوید کل اسناد پس از یک سال بررسی دقیق منتشر می‌شود. رئیس جمهور کندی هنگام حرکت کاروان خودرویی او و همراهانش در شهر دالاس ایالت تگزاس در ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ کشته شد. هزاران برنامه تلویزیونی، فیلم، کتاب و مقاله نوشته شده است که در آن ادعا می‌شود مرگ کندی نتیجه توطئه‌ای پیچیده بود، اما هیچ یک دلیل مسلمی ارائه نکرده اند. تاکر کارلسن، مجری فاکس نیوز، می‌گوید منتشر نشدن همه اسناد پس از گذشته این همه سال علامت هشدار است.

تاکر کارلسن گفت: آیا دلیل موجهی وجود دارد؟ دلیلی که این مقدار مخفی کاری پس از این همه سال را توجیه کند؟ تا جایی که ما اطلاع داریم، نه. این کار غیرقانونی است. سال ۱۹۹۲ کنگره قانون جمع آوری اطلاعات مرتبط با رئیس جمهور جان اف کندی را منتشر کرد. طبق این قانون همه اسناد باید تا ۲۰۱۷ منتشر می‌شد. پنجاه و پنج سال پس از کشته شدن جی اف کی. دولت قبلی وعده داد این قانون را به طور کامل اجرا کند، اما با فشار فراوان مایک پمپئو، رئیس وقت سیا، در نهایت از انتشار هزاران صفحه سند مربوط به سیا خودداری کرد. امروز دولت بایدن دقیقاً همان کار را انجام داد. هزاران صفحه سند پس از ۶۰ سال؛ پس از مرگ تک تک افرادی که به نوعی در این جریان نقش داشتند. اما هنوز نمی‌توانیم آن اسناد را ببینیم. یقیناً برای محافظت از کسی این کار انجام نمی‌شود، چون همه مرده اند. برای محافظت از یک سازمان است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/xCX6Tl