امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تقدیر دبیر ستاد اقتصادی دولت از چرخش های تحول آفرین نظام مالیاتی

معاون اقتصادی رییس جمهور با بیان اینکه یکی از مأموریت های دولت سیزدهم ایجاد تحولات بزرگ و شجاعانه در کشور است از چرخش های تحول آفرین نظام مالیاتی در دور جدید تقدیر کرد.

به گزارش فراسو، معاون اقتصادی رییس جمهور در حاشیه بازدید از سازمان امور مالیاتی کشور در گفتگو با اینتا با تقدیر از تحولات نظام مالیاتی و تأکید بر اینکه اقدامات خوبی در نظام مالیاتی در دولت سیزدهم صورت گرفته است، اظهار داشت: عمده این تحولات درسه محور اساسی، هوشمندسازی و الکترونیکی شدن خدمات، شناسایی مودیان جدید و مبارزه با فساد و فرار مالیاتی و برنامه محوری و تحول مدیریتی بوده است.

دکتر رضایی اجرای قوانین بر زمین مانده مثل قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، حرکت به سمت داده محوری در نظام مالیاتی، کاهش ۵ درصدی نرخ مالیاتی و در مقابل شناسایی بالغ بر یک میلیون نفر مودی مالیاتی جدید را از جمله این اقدامات تحولی نظام مالیاتی در دور جدید دانست و بیان داشت: یکی از مأموریت های اصلی دولت سیزدهم ایجاد تحولات بزرگ و شجاعانه در اقتصاد کشور است، که در سازمان امور مالیاتی هم این تحولات قابل مشاهده است.

دبیر ستاد اقتصادی دولت با بیان اینکه مالیات برای مردم و رشد و پیشرفت کشور است، گفت: مالیات با هدف خدمت رسانی به مردم و افزایش امنیت و سلامت در جامعه دریافت می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: خدمات عمومی و اجتماعی که از عهده مردم برنمی‌آید، دولت مکلف است تا خدمات را از آموزش تا زیرساخت‌های عمرانی ارائه کند که این امر از طریق مالیات است.

دکتر رضایی تصریح کرد: در سند جامع مالیاتی عادلانه نظام مالیاتی بر مسئولیت‌های اجتماعی و کارکردهای مهم مالیات ستانی اشاره شود تا  مردم با شناخت و آگاهی نسبت به تاثیر پرداخت مالیات در زندگی روزمره و جامعه خود، با اعتماد به نظام مالیاتی، مالیات‌ها را داوطلبانه پرداخت کنند.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/klgyDU