امروز جمعه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیمه مرکزی جلوی خلاقیت بخش خصوصی را گرفت

بیمه مرکزی جلوی خلاقیت بخش خصوصی را گرفت؛ بیمه مرکزی با دخالت در بازار بیمه، امکان خلاقیت و تسریع در خدمت‌رسانی بخش خصوصی را محدود کرده است.

به گزارش فراسو، معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه پاسارگاد با بیان این مطلب در «رادیو گفت‌وگو» از عملکرد بیمه مرکزی انتقاد کرد و اظهار داشت: دخالت بیمه مرکزی در معاملات بیمه‌ای بخش خصوصی موجب اختلال در عملکرد شرکت‌های بیمه خصوصی خواهد شد.

حبیب میرزایی که در برنامه گفت‌وگوی اقتصادی رادیو گفت‌وگو به مناسبت ۱۳ آذر روز بیمه با موضوع «مؤلفه‌های اقتصاد دانش‌بینان بر توسعه صنعت بیمه و بررسی نقش بیمه‌ها در رشد اقتصادی کشور» سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه نظام بیمه‌ای به دو بخش تأمین اجتماعی و تجاری تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: نظام بیمه‌ای تأمین اجتماعی مخصوص کارکنان و کارگران و فعالان عرصه اقتصادی کشور است و مأموریت اصلی آن هم حمایت از نیروی کار و بخش درمان و بازنشستگی است.

میرزایی افزود: آنچه به‌عنوان صنعت بیمه در ادبیات اقتصادی مطرح می‌شود نظام بیمه‌های تجاری است که نهاد ناظری به نام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران دارد و در حال حاضر نیز حدود ۳۴ شرکت بیمه با سرمایه دولت و بخش خصوصی مشغول فعالیت هستند.

این کارشناس ارشد حوزه بیمه اضافه کرد: با ورود شرکت‌های بیمه خصوصی از دهه هشتاد به بعد، استارت تکنولوژی به نام نرم‌افزارهای بیمه‌گری مبتنی بر تجمیع دانش بازیگران صنعت و مدیران فنی زده شد و هم‌اکنون حجم فعالیت‌های بیمه به اندازه‌ای رسیده که بدون استفاده از دانش و نرم‌افزار مبتنی بر دانش‌بنیان امکان فعالیت بیمه‌ای وجود ندارد.

بنابر این گزارش ، میرزایی با اشاره به اینکه شروع فعالیت برخی شرکت‌ها در صنعت بیمه از پارک علم و فناوری بوده، گفت: در حال حاضر این شرکت‌های بیمه مبتنی بر محور دانش‌بنیان در صنعت بیمه نقش‌آفرینی می‌کنند و به موازات رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعت بیمه نیز رشد کرده و دچار تحول شده است.

معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه پاسارگاد با انتقاد از اینکه بیمه مرکزی امکان خلاقیت و تسریع در خدمت‌رسانی را در بخش خصوصی محدود کرده گفت: دخالت بیمه مرکزی در معاملات بیمه‌ای بخش خصوصی موجب اختلال در عملکرد شرکت‌های بیمه خصوصی خواهد شد.

این کارشناس ارشد حوزه بیمه با تأکید بر اینکه نوع مقررات صنعت بیمه و بیمه مرکزی باید از نظر تسهیل یا اختلال در کسب‌وکار بیمه ارزیابی شود، افزود: دولت باید کنار بکشد تا بخش خصوصی کار خودش را انجام دهد.

معاون سابق نظارت بیمه مرکزی با بیان اینکه صنعت بیمه ایران از صنایع پیشرو در منطقه غرب آسیا است، خاطرنشان کرد: اگر سیاست‌گذاری‌ها و مقررات دست و پاگیر حذف شوند صنعت بیمه می‌تواند نقش موثری در رونق اقتصاد کشور ایفا کند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/FjVmId