امروز پنج شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

افت ۶هزار واحدی شاخص کل بورس در آخرین روز معاملات هفته

شاخص کل بورس تهران در پایان ساعت کاری امروز (چهارشنبه شانزدهم آذرماه) کاهشی ۶هزار و ۵۷۹ واحدی داشت و در سطح یک میلیون و ۴۰۲ هزار و ۸۲۴ واحدی قرار گرفت.

به گزارش فراسو، بیشتر شاخص‌های بورس تهران امروز سرخپوش بودند به نحوی که شاخص کل بورس با ۶هزار و ۵۷۹ واحد (معادل ۰.۴۷ درصد) کاهش، به یک میلیون و ۴۰۲ هزار و ۸۲۴ واحد رسید.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم افتی یک هزار و ۴۹۹ واحدی داشت و ۳۱۹ هزار و ۶۶۴ واحد شد.

شاخص کل هم وزن اما با ۸۹۳ واحد افزایش، در سطح ۴۱۷ هزار و ۸۴ واحدی قرار گرفت.

شاخص قیمت هم وزن هم با ۵۳۲ واحد رشد، ۲۴۸ هزار و ۳۴۰ واحد شد.

شاخص آزاد شناور با ۸ هزار و ۲۵ واحد ریزش، شاخص بازار اول با ۶ هزار و ۸۴۲ واحد کاهش و شاخص بازار دوم هم با ۶ هزار و ۹۷۷ واحد افت به ترتیب به یک میلیون و ۸۲۸ و ۵۰۵ واحد، یک میلیون و ۵۲ هزار و ۱۵۶ واحد و ۲ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۸۳۱ واحد رسیدند.

شاخص کل فرابورس نیز کاهشی ۴۷ واحدی داشت و در سطح ۱۸ هزار و ۵۶۳ واحدی ایستاد.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۹ میلیارد و ۲۴۲ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۴ هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان در ۳۸۷ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در فرابورس هم ۳ میلیارد و ۸۰۴ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۴ هزار و ۹۵۸ میلیارد تومان در ۲۱۸ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر منفی در افت ۶هزار واحدی شاخص کل مربوط به نمادهای میدکو، وپاسار، فملی، فولاد و شبندر و بیشترین تاثیر مثبت هم مربوط به نمادهای فارس و خودرو بود.

نمادهای پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم خساپا، خودرو، خگستر، شبندر، شپنا، شتران و شستا بودند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/nqQEmk