امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

گام بلند نظام مالیاتی به سمت هوشمندسازی و عدالت‌محوری در دولت مردمی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تقدیر از عملکرد سازمان امور مالیاتی، هوشمندسازی و عدالت محوری را دو گام بلند نظام مالیاتی در دولت مردمی دانست.

به گزارش فراسو به نقل از اینتا، حمیدرضا حاجی بابایی در نشست مشترک اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از برگزاری یک سلسله نشست های تخصصی با دستگاه هایی که با بودجه مرتبط هستند خبر داد و گفت: این جلسات کارشناسی با هدف اینکه کمیسیون بتواند در بودجه سال ۱۴۰۲ سیاست گذاری های بودجه را واقعی تر ببیند، برگزار خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تقدیر از عملکرد ارزشمند یک سال گذشته سازمان امور مالیاتی در حوزه های مختلف، گفت: رشد بالغ بر پنجاه درصدی درآمدهای مالیاتی، شناسایی بیش از دو ملیون مودی مالیاتی جدید، اجرای قانون پایانه های فروشگاهی، بازنگری در معافیت ها، جلوگیری از فرار مالیاتی و رعایت عدالت مالیاتی در استان ها را از جمله شاخص ترین عملکردهای سازمان امور مالیاتی در دولت مردمی است که می تواند موجب تحولات خوب اقتصادی شود.

وی با تاکید بر اینکه هر استان باید متناسب با وضعیت اقتصادی خودش مالیات پرداخت کند، اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی در این حوزه گام بزرگی در ایجاد توازن برداشته و بودجه استان ها به سمت عدالت حرکت کرده است.

دکتر حاجی بابایی با تاکید بر اهمیت تامین بودجه جاری کشور از محل درآمدهای مالیاتی گفت: باید برای برگشت مالیات پرداختی هر استان به همان استان سیاست گذاری شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد، هوشمندسازی و عدالت محوری دو محور اساسی مورد تاکید مجلس بوده است که سازمان امور مالیاتی در این راستا کارهای مهم و بزرگی در دولت مردمی در دستور کار قرار داده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/yAVJWj