امروز یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
businessman hand working with new modern computer and business strategy as concept

مشارکت بیشتر شرکت‌های فناور و خلاق در GDP در دستور کار معاونت علمی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: نقطه تفاوت فعالیت‌های دو نهاد معاونت علمی و صندوق نوآوری‌وشکوفایی در این دوره با دوره گذشته در زمینه کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، دریافت سهم جدی از اقتصاد و تولید ناخالص ملی (GDP) است.

به گزارش فراسو، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز در حاشیه نشست هماهنگی اجرای بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه کشور طی این سال‌ها در توسعه مفهوم شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق عملکرد خوبی داشته است، گفت: با این عملکرد جامعه بزرگی از شرکت‌های توانمند تشکیل شده است که آمادگی دارند از سطحی به سطح بالاتر بروند تا اثرگذاری جدی در اقتصاد داشته باشند.

وی افزود: این شرکت‌ها که در حوزه‌های مختلف فناوری فعالیت دارند، به بلوغ رسیده‌اند؛ از این رو نیازمند حمایت جدی هستند تا به سطح بازار برسند و تاثیرگذار باشند.

دهقانی فیروزآبادی یکی از ابزارهای ارتقای این شرکت‌ها را توسعه ابزارهای مالی و گسترش بازار و بهینه‌سازی آن عنوان کرد و یادآور شد: در این زمینه ارائه تسهیلات مالی از ابزارهای حمایتی شرکت‌های دانش‌بنیان به شمار می‌رود و در قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز منابع خیلی خوبی برای حمایت از شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یک نهاد پیشرو و مترقی مدل‌های خوب و کارآمدی برای این حمایت‌ها دارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ادامه داد: مجموعه این اتفاقات با کمک دو نهاد صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی، فناوری ریاست‌جمهوری تسریع و تسهیل خواهد شد و نقطه تفاوت فعالیت‌های این دو نهاد در این دوره با دوره گذشته در زمینه کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، دریافت سهم جدی از اقتصاد و تولید ناخالص ملی است.

وی افزود: این تسهیلات در قالب‌های مختلفی چون تبصره ۱۶ و ۱۸، تسهیلات صندوق‌ها و صندوق نوآوری و شکوفایی و تسهیلات در دسترس است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ادامه داد: در این راستا امروز هر شرکت دانش‌بنیانی که حرف جدی برای گفتن و توسعه بازار داشته باشد، به راحتی مسیر برای گرفتن تسهیلات را پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: یکی از بایدهای قانونی ما در این مسیر تبصره ۱۶ است و در این جلسه در خصوص جذب بهتر و بیشتر منابع، این تبصره را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/xCDH9c