امروز جمعه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مالیات ستانی با رویکرد حمایت از تولید و رفع مشکلات مالیاتی تولیدکنندگان

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی اظهارداشت: حمایت از تولید و رفع مشکلات مالیاتی تولیدکنندگان از اولویت ‏های امور مالیاتی استان است.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، میرمحمدی، مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی با اشاره به اینکه حمایت از تولیدکنندگان و رفع مشکلات مالیاتی آنان از اولویت‏های امور مالیاتی استان است، گفت: با اجرای قانون پایانه های فروشگاهی، بخش بزرگی از مشکلات مالیاتی اصناف مرتفع خواهد شد.

وی هم چنین افزود: در هفت ماهه ابتدای سال جاری نزدیک به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان عوارض به شهرداری‏ها و دهیاری های استان پرداخت شده که رشد ۶۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است و به عنوان بخشی از درآمدهای استان صرف توسعه و آبادانی شهرها و روستاها می شود.

میرمحمدی در ادامه افزود: برای عملکرد سال ۹۹ در بخش مشاغل و اشخاص حقیقی ۶۲ هزار و ۳۰۰ اظهارنامه داشتیم که این میزان برای عملکرد سال ۱۴۰۰ به ۸۹ هزار و ۶۰۰ اظهارنامه رسیده و در بخش اشخاص حقوقی نیز نسبت به سال گذشته شاهد رشد بودیم و امسال ۷ هزار و ۵۰ اظهارنامه رسیده است.

وی گفت: میزان بخشودگی جرائم در هفته دولت ۱۰۳ میلیارد تومان و میزان استرداد مالیاتی در هفت ماهه امسال ۱۸۸ میلیارد تومان بوده است و هدف ما این است که استرداد پرونده هایی که تکمیل شده، در اسرع وقت انجام شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی در خاتمه خاطرنشان کرد: از اقدامات مثبت  امور مالیاتی استان تعامل با اصناف و حمایت از شرکت های تولیدی و آگاهی بخشی به صاحبان اصناف است و در خصوص پایانه های فروشگاهی نیز این آمادگی وجود دارد که به مودیان آموزش های لازم ارائه شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Aqnb6E