امروز دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

صورت های مالی ۶ ماهه بیمه کوثر، آینه مدیریت کارآمد

بیمه کوثر در فصل مدیریت جدید بیش از هر دوره دیگری در بازار صنعت بیمه مطرح شده و اقدامات صورت گرفته آن بیشتر به چشم آمده است. “ابوالفضل آقادادی” سومین مدیرعامل این شرکت که پیش از سکانداری بیمه‌کوثر، سمت معاون فنی و معاون برنامه‌ریزی شرکت را در کارنامه خود دارد توانسته مجموعه را در مسیر درستی هدایت کند.

به گزارش فراسو به نقل از تصویر روز ، بازتاب اظهارات او که بارها تاکید داشته : “با توجه به اینکه محصول یک شرکت بیمه اطمینان، امنیت و آرامش است بنابراین اعتمادسازی و مدیریت ریسک برای بیمه کوثر از اهمیت بالایی برخوردار است و در این زمینه باید به همراهی با مشتری، رصد تغییرات محیطی، رشد فناوری، ضرورت تحلیل داده‌ها و توسعه کیفی شبکه فروش توجه بیشتری داشت”، امروز در صورت‌های مالی میاندوره‌ ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱(حسابرسی نشده)، قابل مشاهده است.

دستاورد فوق که ریشه در اعتماد هیأت مدیره بیمه کوثر به انتخاب “ابوالفضل آقادادی” در شهریور ۱۴۰۰ دارد، حال در شهریور ۱۴۰۱ با افزایش درآمد، رشد سودآوری، ارائه خدمات مطلوب و پرداخت سریع خسارت از به جا بودن این تصمیم حکایت می‌کند.

سرمایه گذاری هوشمندانه

براساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده منتشر شده در سامانه کدال، هرچند در دوره زمانی مورد بررسی ۲۷ هزارو ۶۱۸ میلیارد ریال درآمد حق بیمه ناخالص برای بیمه کوثر محقق شده که نسبت به ۶ ماهه سال گذشته ۶۱ درصد رشد را نشان می‌دهد اما رشد ۱۲۴ درصدی درآمد این شرکت از محل سرمایه‌گذاری نمود بیشتری دارد. تحقق ۸ هزارو ۲۸۳ میلیارد ریال در آمد سرمایه گذاری از محل منابع بیمه ای در مقابل ۳ هزارو ۷۰۵ میلیارد ریال را می توان به پای انتحاب درست این شرکت در بازارهای موازی و دیگر سرمایه‌گذاری‌ها گذاشت.

از این رو استحکام بیمه کوثر در بیمه‌گری و سرمایه‌گذاری با چاشنی رشد سود ۵۸ درصدی، در روزهای پرالتهاب بازار سرمایه خاطر سهامداران را نسبت به تحقق سود و ارزندگی سهم مطمئن‌تر خواهد کرد.

کسب سود به پشتوانه مدیریت

سوددهی یا همان پیشی گرفتن درآمد از هزینه در شرکت‌های بیمه‌ای به دلیل ریسک بالا بیش از دیگر بنگاه‌های اقتصادی نیازمند برنامه‌ریزی و به تعبیری حواس جمع است.

کسب ۷ هزار و ۴۱ میلیارد ریال سود خالص در ۶ ماهه نخست سالجاری که ۵۸ درصد نسبت به مدت مشابه رشد یافته و به ازای هر سهم ۴۱۷ ریال سود ساخته، حاکی از برنامه محور بودن بیمه کوثر می‌باشد، همانگونه که “ابوالفضل آقادادی” مدیر عامل بیمه کوثر بهره مندی از راهبردهای موثر سرمایه‌گذاری و افزایش سهم بازار و مدیریت ریسک در انتخاب و جذب پرتفوها را از عوامل تاثیرگذار در افزایش سود شرکت برشمرده و خاطرنشان داشته:” شرکت بیمه کوثر تاکنون با بهره‌مندی از سرمایه‌های انسانی همکاران و شبکه فروش خود و استفاده از نظرات نخبگان و خبرگان در کمیته‌های تخصصی موجب افزایش رضایت و اعتماد ذی‌نفعان شده است.”

رونق فروش ۶ ماهه

در کنار شاخص‌های مهم ارزیابی، رقم فروش بیمه کوثر نیز در ۶ ماهه اول سال جاری درخشان بوده است، به طوری که با ۵۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال درحساب شرکت نشسته و در مقابل مبلغ ۱۸ هزار و ۶۹۴ میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران پرداخت شده است. در ریزبینی جدول خسارت، سهم رشته‌های غیرزندگی ۸۶.۱ درصد و بیمه‌های زندگی ۱۳.۹ درصد از کل پرداختی بوده است.

نیم نگاه

بیمه کوثر فعالیت خود را در سال ۱۳۸۹ با سرمایه اولیه ۴۰۰ میلیارد ریال آغاز و طی پنج مرحله سرمایه خود را به مبلغ ۱۶هزار میلیارد و ۸۸۵ میلیون ریال افزایش داد.

چشم‌انداز کلان این شرکت برتری در دو هدف «سودآوری» و «رضایت مشتریان» است که به گفته تیم مدیریتی، تحقق این اهداف با مدیریت ریسک و جذب بازارهای کم‌ریسک و خرده‌فروشی در سایه رضایت مشتریان میسر می‌شود و برای رسیدن به این مقصود به مدیریت مسئولانه، پاسخگو، همت و تلاش مضاعف همه ارکان مجموعه نیاز است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/b0lhQu