امروز دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

شمار تراکنش‌های درگاه خدمات عمومی طی ۶ ماه به ۴ میلیارد عدد رسید

معاون وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات اعلام کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری، تعداد تراکنش‌های درگاه خدمات عمومی (PJSB) به چهار میلیارد عدد رسید.

به گزارش فراسو، دکتر محمد خوانساری در دومین همایش علمی و فناوری و کارآفرینی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران در سالن شهید احمدی روشن با اعلام این خبر اظهار کرد: شمار تراکنش‌های خدمات عمومی در طول سال ۱۴۰۰ حدود دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون عدد بوده است. این در حالی است که تنها طی ۶ ماهه نخست امسال این میزان تراکنش به چهار میلیارد عدد رسیده است.

وی ادامه داد: این سرویس هم‌اکنون توسط دو شرکت خصوصی با مجوز و راهبری وزارت ارتباطات به عنوان سکومند موارد نیاز به اطلاعاتی مانند ویژگی‌های هویتی و پستی را در اختیار بخش خصوصی در جهت ارائه به مردم قرار می‌دهد.

دکتر خوانساری خاطرنشان کرد: از این سرویس در زمان ثبت‌نام خودرو و یا استعلام مدارک تحصیلی و مشابه آن در جهت ارائه خدمات دهی به اطلاعات استفاده می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات یادآور شد: در صورتی که دانش‌بنیانی بخواهد در حوزه خدمات شکل بگیرد باید اطلاعاتی از سوی حاکمان به کمک بخش خصوصی توانمند در ارائه خدمات به مردم ارائه شود.

وی یادآور شد: دولت به منظور ایجاد تحول در خدمات باید برنامه‌ریزی لازم جهت دستیابی به فناوری‌های جدید را در دستور کار قرار دهد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/xB9r3D