امروز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس سازمان امور مالیاتی: نحوه هزینه کرد مالیات بر ارزش افزوده باید تغییر یابد

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: هزینه کرد مالیات بر ارزش افزوده امروز بیشتر صرف امور جاری می‌شود و باید به هزینه کرد در کارهای عمرانی تغییر یابد.

به گزارش فراسو، داوود منظور عصر پنجشنبه در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی قزوین، افزود: باید هزینه کرد مالیات بر ارزش افزوده ساماندهی و حداقل ۵۰ درصد آن صرف امور عمرانی شود در حالیکه در حال حاضر بیشتر منابع اختصاص یافته به شهرداری ها صرف هزینه های جاری می شود.
رییس سازمان امور مالیاتی گفت: مالیات بر ارزش افزوده فروشگاه های زنجیره ای متناسب با سهم فروش به استان ها عودت می شود.
وی درباره پرداخت مالیات واحدهای بزرگ استان در تهران، گفت: موافق پرداخت مالیات مودیان بزرگ به جای تهران در استان قزوین هستیم و می توان معاونت مودیان بزرگ را در ساختار اداری امور مالیاتی قزوین ایجاد کرد.
این مسوول اظهار داشت: قزوین، ظرفیت مالیاتی بالایی دارد و حتی می توانیم دو اداره کل مالیاتی در مرکز و خارج از مرکز این استان داشته باشیم.
منظور با بیان اینکه تاکید ما این است که پرداخت مالیات واحدهای تولیدی در مکان فعالیت آنها صورت بگیرد، اظهار داشت: ما ۴۰ پرونده را پیگیری می کنیم که پرداخت مالیات آنها به قزوین منتقل شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود، گفت: از نظام مالیاتی منبع محور به نظام مالیاتی فرد محور تغییر رویکرد می دهیم بدان معنا که در مرحله نهایی مالیات از سهامدار اصلی دریافت شود.
این مسوول گفت: سازمان امور مالیاتی همراه افرادی است که بخواهند در امور عام المنفعه فعالیت کنند و در صورت فعالیت در چارچوب های تعیین شده هزینه های آنها به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی شناخته می شود./ایرنا

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/7Nw72N