امروز سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

خروج وسایل نقلیه از تهران و البرز، ۲ برابر شد

متوسط تردد روزانه بین استانی در یک هفته گذشته در حالی نسبت به هفته پیش از آن با دو درصد کاهش مواجه شده که بیشترین خروج وسایل نقلیه در تهران و البرز از ۶۸ هزار به ۱۳۲ هزار افزایش یافته است.

به گزارش فراسو، بر اساس آخرین آمارهای منتشرشده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور، متوسط تردد روزانه بین استانی در هفته گذشته (از ۶ تا ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱) یک میلیون و ۶۲۷ هزار و ۴۵۴ وسیله نقلیه بوده که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته (جمعه ۲۹ مهرماه تا پنجشنبه ۵ آبان)، با دو درصد کاهش مواجه بوده و در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته (جمعه ۷ تا پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰)، افزایش هشت درصدی را تجربه کرده است.

خروج وسایل نقلیه از تهران و البرز، ۲ برابر شد

همچنین سهم وسایل نقلیه سبک (یعنی خودروهای مردم) در بازه زمانی ۶ تا ۱۲ آبان ماه، در مقایسه با مدت مشابه هفته گذشته، پنج درصد افزایش و در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۱۲ درصد افزایش داشته است.

در هفته گذشته حدود هشت میلیون و ۷۱۱ هزار پلاک یکتا در محورهای مواصلاتی مشاهده شده‌ است. در این میان مبدأ پلاک‌های مشاهده‌شده در محورهای مواصلاتی با سهمی بالغ‌بر ۲۵ درصد مربوط به استان‌های تهران و البرز بوده و پس از آن، خودروهایی با پلاک مازندران، فارس و خراسان رضوی در محورهای مواصلاتی کشور و استان‌های دیگر مشاهده شده است.

خروج وسایل نقلیه از تهران و البرز، ۲ برابر شد

بیشترین خروج وسایل نقلیه در تهران و البرز در یک هفته گذشته، ۱۳۲ هزار و ۸۳۱ وسیله نقلیه و مربوط به پنج‌شنبه ۱۲ آبان ماه بوده است و وسایل نقلیه با مبدا پلاک تهران و البرز، بیشتر در استان‌های قزوین، مازندران، مرکزی، قم، گیلان و اصفهان مشاهده شده‌اند؛ این در حالی است که در هفته پیش از آن (جمعه ۲۹ مهر تا ۵ آبان ماه ۱۴۰۱)، بیشترین خروج وسایل نقلیه در تهران و البرز ۶۸ هزار و ۹۳۴ وسیله نقلیه بود.

خروج وسایل نقلیه از تهران و البرز، ۲ برابر شد

همچنین بیشترین ورود وسایل نقلیه در مازندران در بازه ۳ تا ۱۲ آبان‌ماه، ۳۸ هزار و ۱۷۱ وسیله نقلیه مربوط‌به روز پنج‌شنبه ۵ آبان بوده و بیشترین خودروهای غیربومی مشاهده‌ در استان، مربوط‌به استان‌های تهران و البرز، گلستان، خراسان رضوی، اصفهان، گیلان و سمنان بوده‌اند.

در استان گیلان نیز، بیشترین ورود وسایل نقلیه در روز پنج‌شنبه ۵ آبان ماه با ۲۷ هزار و ۸۲۱ وسیله بوده و استان‌های تهران و البرز، مازندران، قزوین، اردبیل و اصفهان بیشترین سهم را در میان خودروهای غیربومی داشتند.

تردد ورود و خروج نسبت به سال گذشته در استان‌های‌ خراسان رضوی و کردستان سه درصد کاهش و در گیلان یک درصد کاهش داشته که با بیشترین کاهش مواجه بودند و استان‌های سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱ درصد افزایش و بوشهر با ۲۸ درصد افزایش، بیشترین افزایش را داشته است.

همچنین تردد ورود و خروج نسبت به هفته گذشته در استان‌های لرستان (بدون تغییر) مانده و خوزستان با سه درصد و اردبیل با چهار درصد کمترین افزایش را داشته‌ است و استان‌های‌ سمنان با ۲۴، خراسان شمالی با ۲۲ و تهران با ۱۹ درصد، بیشترین افزایش را داشته ‌ است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/lgXCCP