امروز شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

به روزرسانی و آموزش آخرین روش ها و استانداردهای حسابداری

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه ستاد درآمدهای مالیاتی گفت: با هدف به روزسازی دانش و تخصص کارکنان ، لازم است آخرین روش ها و استانداردهای حسابداری به کارکنان آموزش داده شود.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، دکتر داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه ستاد درآمدهای مالیاتی که با حضور معاونین سازمان، مدیران کل ستادی و مدیران کل ادارات امور مالیاتی شهر و استان تهران برگزار شد، ضمن اعلام این که پرونده های بزرگ به صورت ویژه در اداره کل حسابرسی ویژه مورد رسیدگی قرار می گیرد، گفت: یکی از مهم ترین اقداماتی که باید در راستای افزایش کیفیت رسیدگی ها انجام گیرد، آموزش و به روز رسانی تخصص کارکنان با آخرین روش ها، رویه ها و استانداردهای حسابداری است.

وی اظهار داشت: بدیهی است با توجه به پیچیده بودن موضوعات اقتصادی و همچنین احتمال شکل گیری پدیده های شومی از قبیل ایجاد شرکت های صوری و فعالیت های غیررسمی در اقتصاد و نیز حجم بالای فعالیت اقتصادی در فضای مجازی و دیجیتال، آشنایی حسابرسان مالیاتی به شگردهای فرار مالیاتی و شیوه های متعدد کتمان درآمد ضروری و اجتناب ناپذیر است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به نقش مالیات برارزش افزوده در پیشبرد اهداف تحولی نظام مالیاتی تاکید کرد: نظام مالیات بر ارزش افزوده دارای کارکردها و ظرفیت‌های بالقوه بسیاری است و تقویت اطلاعات مربوط به این بخش می‌تواند به تشخیص های صحیح و دقیق مالیات عملکرد نیز کمک شایان توجهی نماید.

گفتنی است در این جلسه، مدیران کل امور مالیاتی شهر و استان تهران، آخرین گزارش مربوط به شناسایی مودیان جدید و تولید اظهارنامه های برآوردی را ارائه دادند.

همچنین در ادامه این جلسه موضوع افزایش کارآیی نظام مالیات بر ارزش افزوده مورد بررسی قرار گرفت و درخصوص راهکارهای مختلف از جمله اصلاح ساختار و افزایش نظارت بر فرآیندها و وصول مالیات بر ارزش افزوده در ادارات کل بحث و بررسی شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/H1ZEgY