امروز شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

بسته حمایتی برای کسب و کارهای اینترنتی خوب و مثبت است

مدیر یکی از مشاغل کسب و کار اینترنتی معتقد است که هرگونه بسته حمایتی دولت از این مشاغل باید آزادانه باشد تا صاحبان آنها بتوانند بدون محدودیت به فعالیت خود ادامه بدهند.

به گزارش فراسو، محسن شهریاری مدیر فروشگاه “تات سیکلت” افزود: کسب و کارها تا پیش از ایجاد پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام فعالیت خود را داشتند و محدودیتی در درآمدزایی خود نداشتند. اما با چنین پلتفرم‌هایی این کسب و کارها تا حدودی رونق یافت و فعالیت آنها به‌روزتر شد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این قبیل پلتفرم‌ها خرید و فروش شکل مجازی به خود گرفت و حال با فیلترینگ اینستاگرام همین کسب و کارها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

شهریاری در ادامه با بیان اینکه البته این فیلترینگ محدودیت‌هایی برای کسانی که صرفاً درآمد آنها منوط به فضای مجازی است ایجاد کرده و تاثیر گذار بوده تصریح کرد: این افراد محصولات خود را صرفاً در قالب فضای مجازی عرضه کرده و جایگاهی برای شروع دوباره ندارند که در آنجا با توجه به محدودیت‌های کنونی به فعالیت خود ادامه بدهند و بتوانند محصولات خود را به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: در نظر گرفتن چنین بسته‌های حمایتی برای این‌گونه مشاغل تاثیرات خوب و مثبتی را به همراه خواهد داشت.

شهریاری در خصوص استفاده از ظرفیت پلتفرم‌های داخلی برای کسب و کارهای اینترنتی گفت: از این ظرفیت می‌توان استفاده کرد، اما من در کار خودم سعی می‌کنم وابستگی ایجاد نکنم.

این فعال کسب و کار درباره این که این بسته حمایتی تا چه میزان به رونق کسب و کارهای اینترنتی کمک خواهد کرد گفت: بستگی به شرایط کسب و کارها دارد. چرا که کسب و کارها متفاوت از یکدیگر هستند.

وی افزود: به عنوان نمونه برای من که علاوه بر کسب و کار اینترنتی برای فروش محصولاتم صاحب فروشگاه هستم تفاوت این بسته نسبت به کسی دیگر که چنین شرایطی را ندارد یکسان نیست.

شهریاری گفت: برخی کسب و کارها تولیدکننده و برخی دیگر مصرف‌کننده هستند بر همین اساس تاثیرات این بسته حمایتی برای هر دو مشابه نخواهد بود.

وی ادامه داد: من مشتری‌های خود را دارم و با وجود فیلترینگ فعلی دسترسی به آنها وجود دارد و در این میان برای فروش محصولات پلتفرم‌های از جمله اینستاگرام خیلی مهم نیست./ایرنا

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/7BIi8h