امروز سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آمریکا رقابت ناعادلانه ایجاد خواهد کرد؟

فرانسه هشدار می‌دهد که لایحه گسترده آب‌وهوایی ایالات‌متحده خطر رقابت ناعادلانه را به همراه دارد.

به گزارش فراسو به نقل از بیزنس، وزیر امور خارجه فرانسه نسبت به بسته هزینه‌های آب‌وهوایی گسترده ایالات‌متحده هشدار داد؛ وی معتقد است که این بسته خطر رقابت ناعادلانه ایجاد خواهد کرد، البته اروپا خواهان جنگ تجاری سبز نیست.

کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی واشنگتن گفت: بخش‌هایی از قانون کاهش تورم جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده که ۳۷۰ میلیارد دلار را به انرژی سبز منتقل می‌کند، بر دیگر بازیگران آمریکایی و اروپایی نیز تاثیر می‌گذارد.

کولونا در پاسخ به این سوال که آیا این تنش‌ها می‌تواند به شکاف تجاری دیگری در برابر رویارویی طولانی بوئینگ و ایرباس دامن بزند چنین گفت: ما مطمئناً به دنبال هیچ جنگی نیستیم.

اظهارات وی بازتاب سخنان وزرای اقتصاد آلمان و فرانسه است که این هفته طی نشستی در برلین خواستار واکنش قاطع اتحادیه اروپا علیه حمایت دولت از مشاغل سبز ایالات‌متحده شدند.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان روز چهارشنبه گذشته هشدار داد که بسته ایالات‌متحده نباید زمینه رقابت بین دو اقتصاد را از بین ببرد.

هابک گفت که شرکت‌ها به دلیل یارانه‌های سنگینی که طبق این قانون پرداخت می‌کنند، از اروپا به سمت ایالات‌متحده کشیده شده‌اند.

نگرانی در آلمان، صادرکننده بزرگ خودرو، به ویژه در مورد اعتبارات مالیاتی برنامه‌ریزی شده ایالات‌متحده برای بازار خودروهای الکتریکی داخلی این کشور افزایش یافته است.

اولاف شولز، صدراعظم آلمان هشدار داده است که طرح‌های ایالات‌متحده می‌تواند منجر به «جنگ تعرفه‌ای بزرگ» شود.

این هشدارها زمانی منتشر شد که غول خودروسازی آلمانی بی ام دبلیو از سرمایه‌گذاری ۱.۷ میلیارد دلاری در تولید خودروهای الکتریکی در ایالات‌متحده، ازجمله تاسیسات جدید مونتاژ باتری خبر داد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/HD9f5S