امروز جمعه، ۸ تیر ۱۴۰۳

پیام دبیرکل “اتحادیه جهانی پست” به مناسبت “روز جهانی پست”

شعار “پست در خدمت سیاره زمین”امسال به مناسبت روز جهانی پست انتخاب شده است. ادارات پست به عنوان یک نقش آفرین جهانی در توزیع کالاها و ارائه خدمات ضروری، دارای موقعیت برجسته ای برای راهبری و هدایت شرکای خود در سایر بخش های زنجیره تامین جهانی هستند.

به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ ماساهیکومتوکی دبیرکل اتحادیه جهانی پست در پیامی که به مناسبت فرارسیدن نهم اکتبر «روز جهانی پست» صادر کرده است،با بیان مطلب فوق، ادارات پست را دارای نقشی پیشرو در کاهش تغییرات اقلیمی دانسته است.

متن کامل پیام متوکی به شرح زیر است: 
دیگر نمی توان وضعیت اضطراری اقلیمی را نادیده گرفت. تغییرات شدید در محیط زیست پیرامون ما، اثرات چشمگیری در زندگی روزمره و معیشت مردم دارد. اجماع نظر جامعه علمی واضح و شفاف است : «فعالیت های انسانی موجب تغییرات اقلیمی می شود. سازمان‌های بین‌المللی، دولت‌ها و جوامع مدنی خواستار اقدام فوری همه بخش‌ها برای جلوگیری از تأثیرات وخیم این بحران شده‌اند.»
بیش از ۵ میلیون نفر در بیش از ۶۰۰ هزار دفتر پستی در ۱۹۲ کشور عضو مشغول به کار هستند و سالیانه صدها میلیارد مرسوله پستی را توزیع می کنند. بدون شک بخش پستی و شرکای آن، مسئولیت انجام اقدامات عملی در جهت کاهش انتشار کربن خود را دارند و لذا باید تغییراتی در کسب و کار خودمان ایجاد کنیم.
شعار “پست؛ در خدمت سیاره زمین” امسال به مناسبت روز جهانی پست انتخاب شده است. ادارات پست به عنوان یک نقش آفرین جهانی در توزیع کالاها و ارائه خدمات ضروری، دارای موقعیت برجسته ای برای راهبری و هدایت شرکای خود در سایر بخش¬های زنجیره تامین جهانی هستند. آنها می توانند نقشی پیشرو در کاهش تغییرات اقلیمی، سازگاری و انعطاف پذیری در سایر بخش¬ها داشته باشند.
مبارزه با تغییرات اقلیمی کار کوچکی نیست. اقدام عملی مستلزم سرمایه‌گذاری واقعی است و مطمئناً ما در آینده از مزایای این سرمایه گذاری بهره مند خواهیم شد. همچنین فعالیت های مربوط به تغییرات اقلیمی موجب پیشرفت در دستیابی به اهداف توسعه اجتماعی و اقتصادی خواهد شد. ما باید فراتر از دفاتر، شبکه ها و مرزهایمان به اثرگذاری خود فکر کنیم.
تمامی افراد، کسب و کارها و ملت ها در این کره خاکی برای این مبارزه سهمی دارند. برای تضمین آینده ای بهتر برای نسل های آینده، باید همه با هم کار کنیم. از دولت‌های کشورهای عضو اتحادیه جهانی پست، تقاضا دارم برای تضمین سرمایه‌گذاری‌ در بخش تغییرات اقلیمی در حوزه پست ، با شرکای دولتی و خصوصی همکاری کنند.
از ادارات پست می خواهم آن روحیه نوآوری را که به آنها کمک کرد تا درطول همه گیری بیماری کووید۱۹ از مردم خود حمایت کنند را مجدداً احیا نمایند و از این تجربه برای یافتن راهکارهای خلاقانه جهت کاهش اثر کربن استفاده کنند و اجازه دهند تا معیاری برای یافتن بازخورد مناسب و اثربخش در جهت حمایت از جوامع باشند.
در پایان، از میلیاردها نفری که هر روز از پست استفاده می‌کنند می‌خواهم تا از این رویکرد حمایت کنند، زیرا ما برای ساختن آینده‌ای بهتر و روشن‌تر تلاش می‌کنیم.
روز جهانی پست پرباری را برای شما آرزومندم.

 ماساهیکو متوکی
دبیرکل اتحادیه جهانی پستی
۹ اکتبر ۲۰۲۲

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/J0HSiq