امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مهدوی: باید صدر جدول باشیم/ داوری ۱۰ امتیاز نساجی را گرفت

مربی تیم فوتبال نساجی مازندران گفت: اگر داوری ۱۰ امتیاز را از ما نمی‌گرفت حالا با اختلاف بالایی در صدر جدول بودیم اما دیگر این امتیازها برنمی‌گردد.

به گزارش فراسو، محمدرضا مهدوی، در مورد اشتباهات داوری در بازی‌های اخیر نساجی، اظهار داشت: چند سالی است که داوری‌ها متزلزل شده و نمی‌دانم این مشکل به عدم آگاهی داوران برمی گردد یا فقدان VAR. همه کشورها سود زیادی از VAR می‌برند و این تکنولوژی سرعت بالای بازی را با دوربین‌های خاصی تحت کنترل قرار می‌دهد و از شکل گرفتن اشتباهات جلوگیری می‌کند. با این حال داوران انسان هستند و اشتباهاتی پیش می‌آید اما در لیگ ما این مسئله بیش از حد بالا رفته است. وقتی که علیرضا فغانی برای داوری لیگ آمد، هیچکس معترض نشد و در انتهای بازی همه با خوبی و خوشی از هم خداحافظی کردیم و رفتیم. چرا ما نباید چند داور مثل فغانی داشته باشیم؟

وی ادامه داد: کلاس‌ها و دوره‌های دانش‌افزایی باید برای داوران برگزار شود و تداوم داشته باشد. از طرفی باید مانند سایر کشورهای جهان باید، داوران را از نظر مالی تامین کنیم تا تنها دغدغه آن‌ها قضاوت باشد. اگر اینطور پیش برود، دیگر نیاز نیست که شغل و درآمد دیگری داشته باشند و همه وقت و توان خود را معطوف داوری خواهند کرد. خیلی زشت است که داوران ما تنها ۴۵۰ هزار تومان دریافت کنند و دیدارهایی را سوت بزنند که رقم قرارداد بازیکنان چندین میلیارد است.

پیشکسوت تیم ملی ایران در خصوص شرایط فعلی فوتبال نسبت به گذشته، عنوان کرد: درحال حاضر فوتبالیست‌ها حرفه‌ای‌تر شده‌اند و سرعت بازی‌ها بسیار بالا رفته و تاکتیک‌های مختلفی به کار گرفته می‌شود که قضاوت را نسبت به گذشته سخت‌تر کرده است. قبلا سرمایه‌گذاری در این ورزش ۵ میلیون بود اما حالا به ۵۰۰ میلیارد رسیده است. یک اشتباه داوری می‌تواند تیم لیگ برتری که ۸۰۰ میلیارد سرمایه‌گذاری کرده را دچار ضررهای جبران ناپذیری کند. این‌ها همه نشان می‌دهد که مسئله داوری در فوتبال چقدر حساس و حرفه‌ای‌تر از گذشته شده است.

مربی تیم فوتبال نساجی درباره پیگیری‌های مشکلات داوری که ضررهای زیادی به تیمش زد، گفت: اولین ضرر ما در بازی مقابل سپاهان بود که باید مظاهری اخراج می‌شد. خیلی سریع تصاویر را همراه با پرونده برای پیگیری ارسال کردیم اما با تغییرات در فدراسیون، دیگر پاسخی دریافت نشد. پس از آنکه سه امتیاز مقابل سپاهان از دست دادیم، مشکلات بازی با ملوان و پیکان پیش آمد که جمعا باعث از دست رفتن پنج امتیاز شد که با وجود پیگیری‌ها باز هم راه به جایی برده نشد. حالا دیگر تحمل اشتباه داوری در دیدارهای بعدی را نداریم و نمی‌دانیم این روند چه زمانی می‌خواهد اصلاح شود.

وی تاکید کرد: اصلا پیگیری‌های ما نیز پاسخ داده شود هم فایده‌ای ندارد. اگر داوری ۱۰ امتیاز را از ما نمی‌گرفت حالا با اختلاف بالایی در صدر جدول بودیم. باید کاری اساسی کرد تا دیگر شاهد این مسائل نباشیم و تا این حد به تیم‌ها فشار وارد نشود.

مهدوی: باید صدر جدول باشیم/ داوری ۱۰ امتیاز نساجی را گرفت

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/MHkl46