امروز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

مذاکرات آلمان برای عمیق کردن همکاری انرژی با عربستان

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان پس از دیدار با ولیعهد عربستان سعودی در جده، اعلام کرد می خواهد همکاری انرژی میان دو کشور را عمیق کند.

به گزارش فراسو، شولتش به خبرنگاران گفت: این همکاری باید فراتر از سوختهای فسیلی باشد و شامل هیدروژن و انرژیهای تجدیدپذیر شود.

آلمان که تا این اواخر وابستگی بالایی به روسیه برای تامین گاز مورد نیازش داشت، از زمان حمله نظامی مسکو به اوکراین، در تلاش برای متنوع کردن منابع تامین انرژی است.

شولتس که به یک سفر دو روزه به منطقه خلیج فارس رفته است، اعلام کرد مسائلی مانند حقوق بشر و حقوق مدنی را در مذکرات با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی مطرح کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، سیاستمداران برجسته آلمانی از احزاب مختلف در مقاله ای که روز شنبه در اشپیگل چاپ شد، از شولتس خواستند در این دیدار، به مسائل حقوق بشر بپردازد.

شولتس قرار است یکشنبه ۲۵ سپتامبر به امارات متحده عربی و قطر برود. در این سفر، هیاتی شامل مدیران عاملی شرکتهای تیسن کروپ، ایرباس و زیمنس انرژی، صدراعظم آلمان را همراهی می کنند. انتظار می رود شولتس در قطر با امیر این کشور درباره برنامه های بلندمدت فروش گاز و هیدروژن، گفت و گو کند.

قطر میلیاردها دلار برای افزایش ظرفیت ال ان جی به میزان ۶۵ درصد سرمایه گذاری کرده است و قرار است نخستین محموله های پروژه توسعه گازی عظیم “نورت فیلد ایست” اواخر سال ۲۰۲۵ یا اوایل سال ۲۰۲۶ ارسال شوند. وزیر انرژی قطر روز شنبه اعلام کرده بود مذاکرات با شرکتهای آلمانی یونیپر و RWE برای قراردادهای ال ان جی بلندمدت، همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/t7yhR7