امروز شنبه، ۲ تیر ۱۴۰۳

قوانین جدید برای عبور کالای کشورهای غیردوست از خاک روسیه

وزارت حمل و نقل روسیه اعلام کرد که از ۱۰ اکتبر ممنوعیت حمل و نقل جاده‌ای کالا از طریق روسیه از کشورهای اتحادیه اروپا، نروژ، بریتانیای کبیر و اوکراین اعمال می‌شود.

به گزارش فراسو به نقل از اسپوتنیک، مسکو از ۱۰ اکتبر(۱۸ مهر ماه) حمل و نقل کالاهای اتحادیه اروپا، نروژ، بریتانیا و اوکراین از طریق عبور از جاده‌های روسیه را ممنوع می‌کند و قوانین جدیدی را برای ترانزیت زمینی کالا از کشورهای غیردوست وضع کرده است.

طبق گزارش پورتال رسمی اینترنتی اطلاعات حقوقی روسیه، از ۱۰ اکتبر ممنوعیت حمل و نقل جاده‌ای کالا از طریق روسیه از کشورهای اتحادیه اروپا، نروژ، بریتانیای کبیر و اوکراین اعمال می‌شود.

این سند حاکی از آن است که تصمیم مذکور از ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ لازم الاجرا شده و تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ اعتبار دارد.

وزارت حمل و نقل روسیه اعلام کرده است که فرآیند تحویل کالا از طریق زمین از کشورهای غیر دوست از طریق خاک روسیه، از طریق بارگیری مجدد کالا یا اتصال نیمه تریلر به کامیون‌های روسیه و بلاروس خواهد بود.

در بیانیه وزارت حمل و نقل روسیه آمده است: تحویل کالا از طریق زمین از کشورهای غیردوست به گیرندگان نهایی از طریق خاک روسیه ادامه خواهد داشت. برای این کار، کالاهای خودروهای خارجی یا متصل به نیمه تریلر به وسایل نقلیه روسی و بلاروسی در مجتمع‌های پایانه گمرکی در مناطق مرزی پسکوف، کالینینگراد، لنینگراد، مورمانسک، جمهوری کارلیا و سن پترزبورگ بارگیری مجدد خواهند شد.

این وزارتخانه تصریح کرد که این قوانین در مورد منطقه کالینینگراد اعمال نمی‌شود، در صورتی که کالاهای بین المللی از قلمرو کشورهای خارجی به منطقه کالینینگراد یا در جهت مخالف منتقل شوند.

وزارت روسیه تاکید کرد که قوانینی که در ۱۰ اکتبر اجرایی می‌شوند اقدامات تلافی جویانه برای تحریم‌های اروپا است که حرکت کامیون‌های حامل بار روسی را از طریق خاک اتحادیه اروپا از ۸ آوریل ۲۰۲۲ ممنوع کرده است. بنابراین، شرکت‌های حمل و نقل در روسیه و کشورهای غیردوست در شرایط برابر کار خواهند کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/UxXjJh