امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهکار‌ پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های روده‌ای

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: افرادی که دارای علائم مشکوک به بیماری کرونا و التور شامل تب، سرفه و اسهال هستند، حتما به مراکز بهداشتی فعال در شهر‌ها و روستا‌ها مراجعه کنند.

به گزارش فراسو، پژمان بختیاری‌نیا سرپرست مرکز بهداشت استان خوزستان، اظهار کرد: در فصل پاییز شاهد شیوع بیماری‌های واگیر تنفسی نظیر کووید-۱۹ و بیماری‌های واگیر روده‌ای مثل التور (وبا) در استان خوزستان هستیم.

وی با بیان اینکه این فصل در واقع پیک شیوع این بیماری‌ها است، افزود: رعایت فاصله ایمن، استفاده از ماسک به ویژه در فضا‌های بسته، تزریق واکسن کرونا بخصوص برای افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و نقص ایمنی از مهم‌ترین و موثرترین راهکار‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیردار محسوب می‌شوند.

سرپرست مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های روده‌ای نیز باید مصرف آب آشامیدنی و مواد غذایی سالم، استفاده از توالت بهداشتی و دفع صحیح فاضلاب در دستور کار قرار گیرد.

وی رعایت این موارد در مدارس و دانشگاه‌ها که مراکز تجمعی هستند را الزامی اعلام کرد و ادامه داد: شست‌وشوی صحیح و مکرر دست‌ها نیز راهکاری مهم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی و روده‌ای است.

بختیاری‌نیا تاکید کرد: افرادی که دارای علائم مشکوک به بیماری کرونا و التور شامل تب، سرفه و اسهال هستند، حتما به مراکز بهداشتی فعال در شهر‌ها و روستا‌ها مراجعه کنند تا کار‌های تشخیصی و مداخله‌های درمانی برای فرد و اطرافیان وی انجام شود

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/94c41x