امروز چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳

دستورالعمل جدید صدور مجوز کارگاه تاکسیدرمی ابلاغ شد

مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر گفت: با اتصال صدور مجوز کارگاه تاکسیدرمی در سامانه کسب و کار دستورالعمل جدید صدور مجوز کارگاه تاکسیدرمی تدوین و ابلاغ شد.
به گزارش فراسو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست؛  محمد مدادی گفت: دستورالعمل و فرایند تعریف شده قبلی واجد اشکالات ماهوی و شکلی فراوانی بود که نه تنها امکان اجرایی شدن نداشت بلکه به دلیل پیچیدگی و غیر شفاف بودن معیارها و ملاک های صدور مجوز، زمینه فعالیت های غیرقانونی را در این زمینه فراهم‌می کرد.

وی افزود: به عنوان مثال متقاضی می بایست طرح اولیه را تدوین و مدارک تملک قانونی محل کارگاه را ارائه و سپس با طی فرایند آزمون تخصصی و  بقیه مراحل مجوز صادر می شد و اگر متقاضی به هر دلیل موفق به اخذ مجوز  مهارت نمی گردید متحمل خسارت های مادی فراوانی می شدند.

وی با بیان این که در دستورالعمل قبلی  فقط یک مجوز به متقاضی پس از آزمون و ارائه مدارک داده می شد که هم مجوز مهارت و هم مجوز کارگاه محسوب می شده است، ادامه داد:  یعنی هر تاکسیدرمیست فقط در کارگاه خودش مجاز به فعالیت بود و تاکسیدرمیست های مجربی که امکان دایر کردن کارگاه را نداشتند زمینه فعالیت قانونی را هم پیدا نمی کردند. همچنین اشخاص حقوقی مانند موزه ها و باغ وحش ها که به خدمات تاکسیدرمی نیاز داشتند امکان اخذ مجوز میسر نبود.

مدیرکل دفتر موزه تاریخ طبیعی خاطر نشان کرد: در روند جدید، مجوز مهارت تاکسیدرمی و مجوز تاسیس کارگاه از هم منفک شده است که این مهم با فراهم کردن بستر فعالیت قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی در پیشگیری از فعالیت های غیر قانونی و بدون امکان نظارت و پایش را نقش موثری خواهد داشت. در دستورالعمل جدید  اشخاص حقیقی و حقوقی علاقمند می توانند با طی مراحل مجوز تاسیس کارگاه تاکسیدرمی دریافت کنند لیکن ملزم به استفاده از تاکسیدرمیست های مجاز دارای مجوز مهارت از سازمان خواهند بود.

دستورالعمل ابلاغی در پورتال اختصاصی موزه ملی تاریخ طبیعی به آدرس  mmtt.doe.ir در دسترس است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/zGgakg