امروز یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تقاضا برای سوخت در هند به پایین ترین حد در ۱۰ ماه گذشته رسید

آمارهای دولتی منتشر شده نشان داد تقاضای ماهانه سوخت هند در ماه سپتامبر(شهریور) به کمترین میزان از نوامبر ۲۰۲۱میلادی رسیده است.

به گزارش فراسو به نقل از اکونومیک تایمز، بر اساس داده‌ها، مصرف سوخت و تقاضای نفت در هند در ماه سپتامبر به ۱۷.۱۸ میلیون تن رسید که در مقایسه با ۱۵.۸۹ میلیون تن در سال گذشته افزایش یافت.

آمارهای دولتی منتشر شده در روز جمعه نشان داد تقاضای ماهانه سوخت هند در ماه سپتامبر به کمترین میزان از نوامبر ۲۰۲۱ رسیده است. مجموع تقاضای ماهانه سوخت در ماه سپتامبر نسبت به آگوست ۳.۶ درصد کاهش یافت، اگرچه در مقایسه با سپتامبر ۲۰۲۱، ۸.۱ درصد افزایش داشت.

فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز در شیکاگو گفت: وقتی به کاهش تقاضای نفت هند نگاه می کنیم، بخشی از آن به تعمیر فصلی پالایشگاه ها مربوط می شود، نه لزوماً نرم شدن اقتصاد. ما انتظار داریم که تقاضای سوخت برای هند در مدت کوتاهی با آغاز  زمستان در آمریکا  افزایش یابد.

داده‌های مرکز برنامه‌ریزی و تحلیل نفت (PPAC) وزارت نفت هند نشان می‌دهد که مصرف سوخت، نماینده تقاضای نفت، در ماه سپتامبر در مجموع به ۱۷.۱۸ میلیون تن رسید که در مقایسه با ۱۵.۸۹ میلیون تن در سال گذشته افزایش یافت. فروش گازوئیل یا گازوئیل حدود ۱۳.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به ۶.۲۶ میلیون تن رسید، اما ۱.۴ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت و به پایین ترین سطح یک سال گذشته رسید.

فروش بنزین یا بنزین، ۸.۸ درصد بیشتر از سال قبل بوده و به ۲.۸۳ میلیون تن رسیده است. داده های اولیه فروش در اوایل ماه جاری نشان داد که فروش بنزین و بنزین توسط پالایشگاه های دولتی هند در سپتامبر نسبت به سال قبل به شدت افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش فعالیت های صنعتی در آستانه فصل جشن از اکتبر است.

فروش قیر مورد استفاده در جاده سازی حدود ۱۶ درصد افزایش داشت در حالی که مصرف نفت کوره در ماه سپتامبر ۹ درصد افزایش داشت. فروش گاز پخت و پز یا گاز مایع (LPG) با ۳.۵ درصد افزایش به ۲.۴۵ میلیون تن رسید، در حالی که فروش نفتا با ۶.۴ درصد کاهش به ۱.۰۸ میلیون تن رسید.

منابع در پالایشگاه های دولتی این هفته گفتند که پالایشگاه های دولتی هند قصد دارند بیشتر از عرضه نفت خام خود را در معاملات مدت دار به ثبات برسانند، زیرا نگران این هستند که تحریم های شدیدتر غرب علیه روسیه، از جمله اتحادیه اروپا، ممکن است عرضه آتی را در بازارهای در حال حاضر  محدود کند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/RIlsIF