امروز چهارشنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۳

برگزاری کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل در شرکت پست

نخستین کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل ویژه مدیران شبکه پستی برگزار شد.

به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات شرکت ملی پست؛ صبح پنج شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ نخستین کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل با حضور محمود لیائی، اعضای هیئت مدیره، مدیران ستادی و اجرایی شبکه پستی کشور به صورت حضوری و برخط برگزار شد.
بر اساس این گزارش طی این دوره مباحثی پیرامون امنیت سایبری، توجه و اولویت بخشیدن امنیت در حوزه سایبر مطرح شد.
اولویت بخشی به پدافند غیرعامل و آمادگی مواجه شدن با مخاطرات و اتفاقات طبیعی و غیر طبیعی که موجب اختلال در فرایندهای اجرایی، عملیاتی و زیر ساخت های الکترونیکی و فیزیکی و خطوط مواصلاتی پست شدند؛ از دیگر موضوعات این کارگاه بود.
همچنین در این کارگاه آموزش های لازم برای آمادگی قبلی مدیران برای چگونگی برنامه ریزی و ارائه خدمات پایدار پستی به هموطنان را در صورت وقوع حادثه ارائه شد.
گفتنی است با برگزاری دو دوره کارگاه آموزشی با موضوع پدافند غیرعامل، مدیران شبکه پستی می توانند ضمن شناسایی نقاط ضعف شبکه های زیرساختی و اطلاعات شبکه حوزه تحت مدیریت خود، آمادگی لازم برای مواجهه با حملات سایبری که در حوزه نرم افزارها و سخت افزارهای پستی امکان وقوع دارند را کسب کنند.
سطح بندی زیرساخت ها الکترونیکی و اطلاعاتی موجود در شبکه پستی و صیانت و نگهداری از اطلاعات برای جلوگیری از هرگونه اقدامات تخریبی و نفوذ احتمالی نیز از دیکر نکات مهم مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/fAlGFs