امروز جمعه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اهدای لوازم التحریر به دانش آموزان مدارس شهدای بانک مسکن لرستان

طی مراسمی با حضور مدیر شعب بانک مسکن استان لرستان و مسوولان آموزش و پرورش شهرستان‌های نورآباد و الیگودرز و پلدختر، بسته‌های لوازم‌التحریر اهدایی بانک مسکن میان دانش‌آموزان مدارس شهدای بانک مسکن توزیع شد.

به گزارش فراسو به نقل از هیبنا؛ داریوش عالی‌پور مدیرشعب بانک مسکن استان در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی بانک و نهضت مدرسه‌سازی در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور، مدرسه یک کلاسه روستای گاوکش شهرستان نورآباد به عنوان اولین مدرسه بانک مسکن در استان لرستان در سال ۱۳۹۵ به پیشنهاد سازمان توسعه و نوسازی و تجهیز مدارس کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این مدرسه در سال ۹۶ افتتاح شد و تعداد ۵۰ دانش‌آموز که یا محروم از تحصیل بودند یا باید مسافت زیادی را تا روستاهای همجوار در سرما و برف بوران طی می‌کردند، در مدرسه شهدای بانک مسکن روستای گاوکش مشغول به تحصیل شدند.

عالی‌پور گفت: نهضت مدرسه‌سازی در لرستان با ساخت و احداث مدرسه شش کلاسه شهدای بانک مسکن در شهرستان الیگودرز در سال ۹۸ ادامه پیدا کرد. این مدرسه مجهز و زیبا در منطقه مسکن مهر این شهرستان با حدود ۵۰۰ دانش‌آموز در دو نوبت پسرانه و دخترانه در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: فعالیت مدرسه‌سازی در لرستان به همین‌جا ختم نشده و بعد از حادثه سیل سال ۹۸ در لرستان، مدرسه تخریب شده بر اثر سیل روستای وره زرد شهرستان پلدختر با مشارکت بانک مسکن و سازمان توسعه و نوسازی و تجهیز مدارس احداث شد که در حال حاضر ۱۵۰ دانش‌آموز در دو نوبت دخترانه و پسرانه در مقطع متوسطه در حال تحصیل هستند.

مدیر لرستان در خصوص اهدای لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان گفت: از زمان افتتاح اولین مدرسه در این استان تاکنون همه ساله بانک مسکن بخشی از نوشت‌افزار دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در این مدارس را تامین کرده است و امسال بانک مسکن با اهدای ۴۸۰ بسته نوشت‌افزار میان دانش‌آموزان سه مدرسه شهدای بانک مسکن شهرستان‌های نورآباد و الیگودرز و پلدختر به مسوولیت اجتماعی خود عمل کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/fYj23o