امروز دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اختصاص ۲۵ هزار میلیارد ریال جهت تجهیز و نوسازی مدارس استان تهران

استاندار تهران از اختصاص ۲۵ هزار میلیارد ریال جهت تجهیز و نوسازی مدارس این استان خبر داد.

به گزارش فراسو؛ محسن منصوری در سومین اجلاس خیرین مدرسه ساز استان تهران طی سخنانی گفت: در حوزه مدرسه سازی تمامی تعهدات استان تهران با مشارکت خیرّین باید انجام شود و تعامل دولت با خیرین که از مال و دارایی خود برای مسأله مهم تعلیم و تربیت استفاده می‌کنند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نباید خلف وعده‌ای انجام شود.

وی افزود: احداث مدرسه در استان تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و قطعاً خیرّین نیز دغدغه‌هایی دارند که باید با برگزاری جلسه تخصصی در محل استانداری، این مسائل بررسی شده و رفع شود، خیرّین افراد موفقی در حوزه‌های مختلف اقتصادی هستند ولی لازم است تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و ابزارهای موجود برخی از مشکلات آنان بررسی و رفع شود.

استاندار تهران با اشاره به اهتمام دولت و رئیس جمهور به احداث مدرسه در استان تهران گفت: در جریان برگزاری جلسات هماهنگی سفر رئیس جمهور به مناطق مختلف استان تهران، موضوع احداث مدرسه نیز مطرح شد و در مصوبه‌ای تاریخی، ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی و تجهیز مدارس طی دو سال و نیم اختصاص یافت که قسط اول این اعتبار دریافت شده است.

منصوری سپس گفت: این رقم، اعتبار بسیار قابل توجهی است که اگر در کنار اعتبارات عمومی و قبلی استان قرار گیرد، تحولی عظیم در حوزه مدارس استان تهران ایجاد می‌کند.

استاندار تهران اضافه کرد: تلاش می‌شود تا با مشارکت خیرّین، ۲۰ مدرسه جدید در شهرستان ورامین احداث شود که ۷۰ درصد از هزینه احداث این مدارس از سوی دولت و ۳۰ درصد توسط خیرّین تأمین خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/wyI3O7