امروز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

آمریکا: تمرکز کنونی ما بر مذاکرات احیاى برجام نیست

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی مداخله گرانه اعلام کرد تمرکز کنونی این کشور اکنون بجای مذاکرات برجام بر اوضاع داخلی ایران متمرکز است.

به گزارش فراسو، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که تمرکز دولت این کشور در حال حاضر نه بر احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، برجام، بلکه چگونگی کمک به اغتشاشگران در ایران است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: تمرکز کنونی ما بر معترضان ایرانی و حمایت و کمک به آنان است.

او در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا همچنان به تلاش برای احیای برجام علاقه‌مند است، گفت: این موضوع الان در کانون توجه ما نیست. کاملا روشن است و ایرانی‌ها هم خیلی واضح نشان داده‌اند که این توافقی نیست که آن‌ها مایل به پذیرش آن باشند. توافق مسلما قریب‌الوقوع به نظر نمی‌رسد.

وندی شرمن، قائم مقام وزارت خارجه آمریکا نیز در پی دخالت دولت بایدن در امور داخلی ایران و وعده دسترسی آسانتر ایرانیان به اینترنت، از گفتگو با شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا خبر داد.

او گفت: من با شرکت‌های بزرگ فناوری ایالات متحده گفتگو کردم و از آن‌ها خواستم از مجوز عمومی موسوم به دی -دو برای ارائه خدمات و ابزار‌های ارتباطی اضافی به مردم ایران استفاده کنند.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز در تایید اظهارات وندی شرمن و در حمایت از ناآرامی‌ها مدعی شد: ما متعهد هستیم که ابزار‌های ارتباطی حیاتی را در دسترس مردم ایران قرار دهیم.

بهانه حمایت از حقوق بشر و مداخله گری آمریکا در امور داخلی ایران در حالی است که سیاه پوستان آمریکایی در دوره‌های ریاست جمهوری‌های مختلف شاهد کشتار و سرکوب معترضان به تبعیض نژادی در این کشور بوده اند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/LVXUeh