امروز سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز پروژه توسعه مرکز تجزیه مبادلات پست مرکز استان مازندران

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست در آیین افتتاح طرح توسعه مرکز تجزیه و مبادلات مازندران ارتقا و توسعه منابع انسانی در پست کشور را از مهم ترین اولویت های این شرکت عنوان کرد.

به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات شرکت ملی پست؛محمود لیایی روز شنبه در مراسم افتتاح طرح توسعه مرکز تجزیه و مبادلات مرکز استان مازندران با بیان اینکه پست کشور از جایگاه ویژه ای در توسعه اقتصادی و اجتماعی و همچنین جلوگیری از آسیب های اجتماعی برخوردار است گفت: «برای رسیدن به این مهم نیازمند گسترش بیشتر زیرساخت ها و افزایش منابع توسعه یافته هستیم.»
وی به پروژه احداث سورتینگ هوشمند در پست استان اشاره کرد و افزود: «مازندران از ظرفیت و ترافیک بالای پستی برخوردار است و این امر  احداث سورتینگ هوشمند را کاملا توجیه پذیر می کند.»
مدیرکل پست مازندران نیز در این مراسم با اشاره به مشکلات نیروهای پستی گفت: «ارتقای جایگاه شغلی و حقوق معیشتی یکی مهم ترین دغدغه نیروهای پست بخصوص نامه رسان ها است که توجه ویژه شرکت را می طلبد.»
محسن بخشی همچنین به فعال سازی نمایندگی های پستی غیرفعال بخصوص در حوزه روستایی اشاره کرد و گفت: «برخی روستاها از ترافیک بالای پستی برخوردار هستند و این نیازمند فعال سازی برخی دفاتری بود که پیشتر غیرفعال شده بودند.»
وی وضعیت جسمانی کارکنان پست را به واسطه شرایط جغرافیایی مازندران نامناسب توصیف کرد و افزود: «توجه به این مسئله به خصوص در حوزه بیمه ای می تواند بخش بزرگی از مشکلات این قشر زحمتکش را برطرف کند.»
در ادامه پروژه توسعه مرکز تجزیه و مبادلات پست مرکز استان با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد که این پروژه ٣۵٠ متر به وسعت مرکز با هدف کاهش بار ترافیکی افزوده است.

همچنین کلنگ ساخت ساختمان اداره پست شهرستان میاندرود نیز در شهر سورک بر زمین زده شد. پیش از این شهرستان میاندرود و شهر سورک تنها از نمایندگی پست برخوردار بود. ساختمان جدید قرار است در ۶ طبقه و با بروزترین تجهیزات و فناوری در حوزه پست ساخته شود. این ساختمان با پیش بینی اعتبار ٢۵ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه قرار است ظرف مدت ٢ سال ساخته شود.
شایان ذکر است در این مراسم از فرش دستبافی که به مناسبت روزجهانی پست با طرح لوگوی اتحادیه پستی جهانی توسط یک هنرمند مازندارنی خلق شده است، رونمایی شد.
این اثر هنری در حاشیه نشست مجمع اتحادیه جهانی پست که از تاریخ ۲۵ مهر لغایت ۶ آبان در مقر اتحادیه واقع در برن سوئیس برگزار می شود، از سوی ایران به اتحادیه جهانی پست اهدا خواهد شد.

گفتنی است محمد احمدی سرپرست حوزه فنی وبازرگانی شرکت ملی پست، محسن وطن پرست مدیرکل مهندسی عملیات و امور پیمانکاران پستی، همچنین مهدی چمن زاد مشاور مدیرعامل و جمعی از مسئولان استانی نیز در این آیین حضور داشتند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/B5DYbj