امروز سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

شروع به کار پویش پاسخگویی تحول آفرین در نظام مالیاتی

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: نظام مالیاتی با کمک پایگاه خبری تحلیلی مالیاتی ایران و رادیو مالیات به اخبار و مقررات مالیاتی ساختار رسانه‌ای مناسبی می‌دهد و در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

به گزارش  فراسو به نقل از صدا و سیما، پویش پاسخگویی تحول آفرین با هدف ارتباط بی واسطه مدیران نظام مالیاتی با مردم و پاسخگویی به سوالات و ابهامات مودیان مالیاتی در سازمان امور مالیاتی کشور و ادارات کل امور مالیاتی استان‌ها شروع به کار کرد.

پیش از این رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه از آغاز به کار پویش پاسخگویی تحول آفرین در سازمان امور مالیاتی کشور همزمان با آغاز هفته دولت خبر داده بود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن اشاره به روند پاسخگویی تلفنی مستمر از طریق شماره ۱۵۲۶ به مودیان محترم، حضور مدیران کل سراسر کشور از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح هر روز را در طول هفته دولت یکی از برنامه‌های این پویش عنوان کرد و گفت: دولت سیزدهم دولت مردمی است و پاسخگویی و خدمت به مردم نباید زمان و مکان بشناسد، اما مکلف نمودن مدیران کل امور مالیاتی برای پاسخگویی در ساعات اول صبح، برای توجه بیش از پیش به این مهم است.

دکتر داود منظور با تأکید بر اینکه مودی مداری و اعتماد سازی دو رسالت و وظیفه همیشگی نظام مالیاتی می‌باشد گفت: باید بین مردم و مالیات معنای مشترکی ایجاد کنیم تا مردم بدانند مالیاتی که پرداخت می‌کنند به زندگی خودشان بر می‌گردد.

او برنامه راه اندازی پایگاه خبری تحلیلی مالیاتی ایران (اینتا) و رادیو مالیات را دو گام مهم سازمان امور مالیاتی کشور در فرهنگ سازی مالیاتی دانست و گفت: نظام مالیاتی با کمک این رسانه‌ها به اخبار و قوانین و مقررات مالیاتی ساختار رسانه‌ای مناسبی می‌دهد و به صورت سریع و شفاف در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه رویکرد‌هایی که ما در یک سال گذشته داشتیم، عمدتا رویکرد داده محوری در مالیات ستانی بوده است، افزود: مبارزه با فرار‌های مالیاتی، ارائه خدمات الکترونیکی و حرکت به سمت مالیات الکترونیکی و هوشمندسازی مالیات از دیگر رویکرد‌های سازمان امور مالیاتی در این مدت بوده است.

وی گفت: تلاش ما این است که در راستای تکریم مردم و شهروندان، مراجعات ادارات را از طریق هوشمند سازی و اصلاح و بهبود فرایند‌ها به حداقل برسانیم و مردم بتوانند خدمات مالیاتی خود را از راه دور دریافت کنند و فعالیت‌های مالیاتی خود را از روش‌های الکترونیکی انجام دهند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/abgmFB